GoTutors lektiehjælpere er unge på sabbatår (ca. 15%), studerende på videregående uddannelser (ca. 65%) og uddannede erfarne lærere (ca. 20%).
De forskellige undervisere har forskellige sæt af kompetencer, og vi har undervisere til ethvert behov. Vores yngre undervisere, som er ansat efter endt ungdomsuddannelse, har mange forløb med børn i indskolingen og på mellemtrinnet. Vores ældre undervisere, der går på en videregående uddannelse, har god erfaring med de ældre elever samt gymnasieelever. Vores uddannede og erfarne lærere er gode til at tage de forløb, som er med elever, der har mere komplekse behov – det er bl.a. ordblinde elever eller elever, som lider af skolevægring.
De unge, som har sabbatår, er undervisere med topkarakterer i de fag, som de underviser i. Disse undervisere har eksamen i tydelig erindring og kan derfor være gode undervisere til gymnasieelever, som skal være helt skarpe på krav og formalia – det kunne eksempelvis være ved hjælp til SRP. De unge undervisere, som netop har færdiggjort en ungdomsuddannelse, er ofte også et godt match med de yngre elever i grundskolen ved at kunne være en rollemodel for disse elever.
Den største procentdel af vores undervisere er studerende på videregående uddannelser (fx Københavns Universitet, DTU, Aarhus Universitet, SDU og Aalborg Universitet). Vi gør meget ud af at træne og uddanne dem i god undervisning samt give dem mulighed for at dykke dybere ned i forskellige emner. Fælles for denne gruppe af undervisere er, at de er topmotiverede og brænder for at give god undervisning. Også mange undervisere læser på lærerseminariet og har derfor en helt bevidst tilgang til lektiehjælp. Ofte har de udtalte holdninger til læringsstile, men vigtigst af alt har de en stor passion for at give god undervisning.
Vores gruppe af undervisere, som allerede er uddannede og erfarne lærere, er også meget værdsatte. De har et relevant sæt af kompetencer, som kan bruges til mange forskellige elever. Det er ofte elever med særlige behov og komplekse behov, bl.a. hjælp til ordblinde eller elever med diagnoser som fx ADHD eller autisme. Derudover kender disse lærere ofte pensum og eksamensformer rigtig godt, da de tidligere selv har været censorer eller undervist på fuld tid. Gruppen omfatter eksempelvis gymnasie- og folkeskolelærere, som ikke længere ønsker at undervise disse steder eller er pensionerede.