GoTutor udvælger vores undervisere nøje - kun de bedste undervisere er gode nok!
Ansættelsesprocessen ser således ud:
Når vi læser ansøgninger, kigger vi på flere ting. Det faglige skal først og fremmest være på plads. Derudover kigger vi på, om ansøgeren virker seriøs, og hvad motivationen for at søge job som underviser ved GoTutor er. Vi lægger vægt på, at underviserne drives af en lyst til at lære fra sig og gøre en forskel for børn og unge, der oplever udfordringer i skolen.
Når vi vurderer ansøgernes faglighed, handler det om mere end karakterer. Vi forventer mindst et 10-tal i deres undervisningsfag, men kigger også på ansøgerens erfaring med undervisning eller anden relevant hjælp til børn og unge. Derudover er det af stor betydning for os, hvilket syn på læring ansøgeren har. Vi lægger fx vægt på en legende tilgang til læring og på læring i et samspil mellem elev, underviser og aktiviteter, mens vi ikke ønsker at tilføje endnu flere tests til elevens skolegang.
Vi tester ikke ansøgerne gennem en masse standardiserede tests. Vi oplever, at ved en halv times god, dyb samtale kan man få en god fornemmelse af personen og på dennes værdisæt og holdning til undervisning, på den faglige forståelse, pædagogisk sans, sociale kompetencer mv.
Når vi er klar til at ansætte en underviser, indhenter vi både straffeattest og børneattest. På den måde har vi kontrol med, at attesterne er helt opdaterede.
Alle nyansatte undervisere gennemgår vores GoTutor-test. Via videoer og tekst sættes de grundigt ind i opgaven som lektiehjælper og i, hvad vi forventer af dem. Efter denne introduktion får de en test i, at de har forstået vores koncept og helt basale forventninger til dem. Nu er de klar til at møde elever og forældre og give jer en god oplevelse med lektiehjælp.
Vi fortsætter uddannelsen og dialogen med underviserne gennem hele deres ansættelse. Det gør vi vha.:
Vi tilstræber en tæt relation og samarbejde med vores undervisere!
Via GoTutor Akademi har underviserne adgang til en masse videoer og materialer, der klæder dem yderligere på til konkrete opgaver og giver gode ideer af forskellig slags. Der er dels faglige webinarer, der kan inspirere og styrke undervisernes faglighed, dels længere kursusrækker, der uddanner i didaktiske og pædagogiske emner med det formål at hjælpe underviserne med problemstillinger som fx opbygning af motivation og effektiv brug af hele hjernen.
GoTutor Akademi er med til at fastholde den høje kvalitet i vores undervisning.
Når en underviser har gennemført sit første undervisningsforløb, har vi en samtale med underviseren, hvor vi giver feedback på forløbet. Derefter er vi løbende i dialog og altid klar til at hjælpe, bl.a. med forslag til relevante materialer til brug i undervisningen.
GoTutor er en del af Egmont, som også omfatter undervisningsforlagene Praxis og Alinea, inkl. MatematikFessor. Det giver os en unik mulighed for at tilbyde underviserne adgang til undervisningsmidler af højeste kvalitet.
Eller ring 71 99 71 90 -