Jeg hedder Iva og går i 2. g med studieretningen Matematik A, Fysik A og Kemi B. Jeg er særligt interesseret i de naturvidenskabelige fag, men jeg er også glad for tysk og musik. Jeg har både haft musik på C niveau men har også gået til det og dyrker det fortsat derhjemme. Tysk er også en af mine yndlingsfag, og derfor har jeg hævet det til A niveau i 3.g. Jeg har også været på en række science camps, hvor jeg har lært en masse ny viden indenfor de naturvidenskabelige fag (specielt fysik og kemi). Jeg er også med i Akademiet for Talentfulde Unge (ATU), hvilket har bidraget til, at jeg har fået en bred viden om mange forskellige emner.
Til dagligt kan jeg lide at spille klaver og af og til guitar. Klaver har jeg spillet siden 1. klasse, og jeg har gået til det i 5 år, hvoraf 3 år var på Aarhus Musikskole. Jeg har også gået til guitar på Aarhus Musikskole i et stykke tid. Jeg kan både lide at spille musik derhjemme men også sammen med venner. Jeg var også med i Elevforestillingen på mit gymnasium i band afdelingen, hvilket var virkelig fedt. Udover musik, har jeg også været glad for dans. Jeg gik nemlig til dans i 8 år på danseskoler. Dans var og er stadig en af mine store passioner. Jeg har optrådt i mange forestillinger både i Musikhuset og på Bora Bora og har deltaget i to af Balletakademiets Sommer camps. Udover mine hobbyer kan jeg også lide at mødes med venner efter skole.
Jeg har førhen arbejdet som skolepatrulje og legepatrulje på min skole. Legepatrulje var frivilligt arbejde, og mine venner og jeg kunne lide at hjælpe de mindre i folkeskolen med at stille sjove lege ud i frikvarteret. Jeg har også haft et fritidsjob i Føtex som kasseassistent i 10 måneder.
Jeg vil rigtig gerne være lektiehjælper for at hjælpe andre med deres svære fag. Det kan nemlig være svært, hvis man sidder med et udfordrende fag og kan ikke få hjælp. Det er mig, som kommer til at give min læring videre på en sjov og nem måde. Jeg kommer til at sørge for, at materialet er forstået, samt at det ikke bliver kedeligt. Jeg kan både hjælpe med lektier men også med afleveringer, hvis der er brug for det.
Som lektiehjælper vil jeg prøve at omformulere mig, hvis jeg kan se, at min elev ikke forstod min forklaring. Jeg vil også mærke efter og give brainbreaks, når jeg kan se, at der er brug for det. Jeg kommer også til at strukturere undervisningen således, at materialet bliver nået på den tid, der er afsat. Hvordan, undervisningen bliver struktureret, er forskelligt fra fag til fag. Eleven vil også få feedback og støtte gennem læringsprocessen, så de forbliver motiveret gennem lektionerne.