En ting jeg anser som en hobby, som andre måske ikke gør, er at fordybe mig i forskellige og opnå en bredere viden. Dette indebærer emner som psykologi, sprog, biologi, o.m.a. Udover at tilegne mig ny viden er jeg også glad for at dele den med andre. Der har ikke været et emne i skolen, som jeg ikke kunne fordybe mig i. Jeg føler mig stærk i både de naturfaglige og humanistiske fag. Dette er min motivation og selve grundlaget for, at jeg gerne vil være lektiehjælper.
Jeg holder meget af at udfolde mig kreativt, og jeg elsker især at gøre det på nye spændende måder. Ofte bliver det i form af billedkunst, musik eller madlavning. Jeg kan også lide at være kreative med min træning, og jeg nyder at være aktiv på nye spændende måder. Når jeg finder tid til det, kan jeg også lide at spille computer eller brætspil med mine venner.
Jeg ser mig selv som en venlig og udadvendt person, som kan finde ud af det med de fleste. Jeg sætter pris på, at folk viser respekt og tager hensyn til hinanden, og derfor følger jeg dette selv. Kommunikation er en vigtig del af læringensprocessen, og dette er noget, som jeg selv værdsætter.
Mine forskellige erfaringer har udrustet mig til det pædagogiske felt. Jeg har en bror, som er diagnosticeret med paranoid skizofreni, samt ADHD, hvilket er noget, som vi i hele familie har brugt meget tid på at lære om. Vi har fået hjælp udefra til at forstå og tage hånd om min bror og hans behov. Da det har været en stor del af min hverdag, har jeg udviklet yderligere interesse i emnet, og jeg prøver konstant at gøre mig klogere på pædagogik. Min mor er uddannet specialpædagog, og hun har lært mig en delt, og hun har inspireret mig til at udforske mere. Derudover har jeg været støtteperson for en fra min gymnasieklasse. Dette bestod af at hjælpe med at tage notater, færdes på skolen samt hjælp til smerte- og angstanfald.
På baggrund af mine erfaringer mener jeg, at jeg har de egenskaber, som det kræver for at kunne skabe et godt undervisningsmiljø. Jeg er tålmodig og indforstået med, at tingene nogle gange skal forklares flere gange eller på forskellige måder, før man får en komplet forståelse.