Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg hedder Zeline og til daglig er jeg i gang med en STX-uddannelse på Ordrup Gymnasium.
Jeg har altid været glad for skole og læring - især matematik, som altid har været et af mine stærkeste fag. Jeg nyder at dykke ned i nye emner, finde mønstre og forstå, hvorfor tingene hænger sammen.
Noget af det bedste, jeg ved, er at hjælpe andre med at forstå noget, der før virkede svært. Jeg oplever ofte, at jeg kan forklare en opgave på en ny måde, så den pludselig giver mening – og den følelse vil jeg gerne give videre til mine elever.
Som person er jeg måske lidt af en nørd (og det er okay!). Jeg sætter faktisk pris på at lave lektier og afleveringer, fordi jeg ser det som en mulighed for at udvikle mig og lære noget nyt. Den glæde jeg har ved at lære, håber jeg at kunne give videre til elever - så de ikke kun forstår stoffet, men også opdager, at det faktisk kan være spændende.
Jeg ved dog også, hvordan det føles at køre sur i en opgave. Derfor prøver jeg altid at møde eleven dér, hvor de er, og finde flere indgangsvinkler til opgaven. For mig handler god undervisning om at skabe tryghed, tålmodighed og motivation, så man tør stille spørgsmål og fejle undervejs.
Jeg har valgt at blive lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg brænder for at gøre en forskel for andre elever, og fordi jeg har overskuddet til det. Jeg tror på, at med den rigtige støtte og lidt tålmodighed, kan alle få succes med matematik – og måske endda begynde at synes, det er sjovt, ligesom mig!
Ekstra kompetencer:
Jeg har stor erfaring med at arbejde med børn og unge, der har ADHD eller på andre måder oplever udfordringer i skolen. Flere af mine familiemedlemmer har ADHD, og jeg har tidligere haft gode erfaringer med at støtte dem, både fagligt og personligt.
Gennem denne erfaring har jeg lært, at alle lærer forskelligt, og at det ofte handler om at finde den rigtige tilgang og struktur, så eleven føler sig set og forstået. Jeg ved, at det kan være svært, når man ikke altid får den støtte, man har brug for i skolen – men som tutor gør jeg mit bedste for at skabe et trygt rum, hvor eleven kan trives og bruge sine styrker aktivt.
For mig handler det ikke om at fokusere på udfordringerne, men om at fremhæve de særlige evner og ressourcer, som ofte følger med. Jeg tror på, at alle kan lære, bare på hver sin måde.