Velkommen til min underviserprofil!
Jeg er en ung fyr med en færdiggjort STX-uddannelse, og jeg har et stort ønske om at komme ud og arbejde med børn og unge.
Som person er jeg rolig, tålmodighed, social og møder mennesker i øjenhøjde.
Jeg har altid haft en interesse for sport og naturvidenskab. Til dagligt styrketræner og løbetræner jeg, men har også gennem en lang årrække spillet basketball på højt niveau. Nu nøjes jeg dog med at være assistenttræner for et u15 hold og et u17 hold (13-16 årige). Som træner har jeg lært, hvor vigtigt det er at tilpasse mine forventninger og krav til børn og unge, da deres niveauer og forudsætninger kan være vidt forskellige.
For ligesom sport skal undervisning også tilpasses, så man kan mærke en udvikling som kan være med til at motivere eleven for faglig læring eller gøre den mere sjov og spænende. Men det er også med til at give eleverne en tro på deres egne evner.
Som nævnt har jeg en stor interesse for naturvidenskab. Jeg havde studieretningen Matematik A, Fysik A og Kemi A. Jeg er drevet af nysgerrighed og elsker at dykke ned i komplekse emner for at forstå dem til bunds. Denne nysgerrighed ønsker jeg at give videre til eleverne.
Desværre mister mange elever ofte denne nysgerrighed i de naturvidenskabelige fag, fordi de kan være noget meget udfordrende fag. Jeg ved dog også at misforståelser, miskommunikation eller mangel på tid mellem lærer og elever kan forstærke denne udfordring, især når emnerne bliver mere komplekse. Derfor brænder jeg for den gode dialog med eleven, hvor intet spørgsmål er for dumt, hvor intet emne er "nemt", og hvor vi først går videre, når eleven føler sig sikker på sin forståelse.
Jeg har selv stået over for faglige udfordringer, da jeg var yngre. Jeg er ordblind, og har derfor fået ekstra undervisning. Takket være denne ekstra støtte har jeg kunnet klare danskundervisningen i gymnasiet uden problemer.
Det er nok også derfor, at jeg er blevet lektiehjælper. Jeg vil gerne gøre en forskel i det store billede for elevens læring og faglige egenskaber.