Jeg er en ansvarlig og pligtopfyldende pige, som studerer fysik på 5. semester på Aarhus Universitet. På fysikstudiet har vi stor fokus på formidling, da vi mener, at man først har forstået noget helt, når man kan formidle det på forskellige niveauer. Derfor er jeg interesseret i at udvikle mine formidlingsevner ved at undervise børn og unge. Således får både jeg og eleven noget ud af vores forløb sammen, og vi kan gå derfra med en større forståelse for emnet. På gymnasiet havde jeg biologi A og kemi B som studieretning, men da jeg fik fysik og astronomi i 2.g, åbnede der sig en helt ny verden for mig. Jeg blev med det samme betaget af astrofysik, og det er derfor, jeg valgte at begynde på fysikstudiet, hvor jeg specialiserer i astronomi.
Udover studiet spiller jeg volleyball i ASV to gange om ugen, hvor jeg både får sved på panden, men også har et dejligt fællesskab med de andre spillere. Jeg er tilmed holdrepræsentant, som betyder, at jeg står for kommunikation mellem mit hold og ledelsen, samt planlægning af diverse arrangementer. Yderligere svømmer jeg en til to gange om ugen. Når jeg er derhjemme, nyder jeg at sidde med en god bog, som oftest er skønlitterær, ellers så starter jeg på et nyt hækleprojekt.
I 3.g var jeg mentor i Videnskabsklubben, hvor jeg formidlede naturvidenskabeligt materiale til elever i 4. klasse. Her stod jeg for at planlægge og koordinere et 7-ugers undervisningsforløb, samt justere det faglige niveau, så det passede til eleverne. Efter forløbet fik jeg yderligere motivation for at formidle for børn og unge igen, hvilket er endt i, at jeg søgte job hos GoTutor.
Det er vigtigt for mig at sætte mig ind i elevens behov og præference i læringsmåde, da vi alle lærer forskelligt. Ved at justere min undervisningsmetode efter elevens behov, får eleven mest mulig udbytte af vores forløb sammen. For at skabe overblik over det faglige mål, vil vi sammen sætte delmål undervejs, så eleven får motivation til at fortsætte. For mig er det vigtigt, at en lektiehjælper udviser tålmodighed og tolerance over for eleven og tilpasser sig elevens krav. Jeg vil altid opfordre til først at prøve selv, hvorefter der spørges om hjælp. Hjælpen kan gives over flere omgange, så man ikke blot giver svaret på opgaven, men finder frem til det sammen.