Hejsa! Mit navn er Daniel, og jeg er en af de mange tutorer hos GoTutor.
🔬 Lidt om mig 🩺
- Jeg blev student i sommeren 2023 og sidenhen har jeg arbejdet som laboratorieassistent hos Eurofins Genomics. Nu er jeg i Beredskabsstyrelsen og uddannes til certificeret redningsspecialist.
- I gymnasiet var jeg engageret, og derfor var jeg med til forskellige talentaktiviteter:
- Jeg kom ind på et virtuelt sommerferie program for såkaldte "Global Health Leaders" ved Johns Hopkins universitetet, hvor ~10% af alle ansøgere bliver accepteret, hvoraf ~4% af dem er 3.g'ere.
- Jeg er bl.a. en af de eneste, der har været optaget to gange på Biotech Academy's årlige camp, hvor de optager top 30 af de mest motiverede ansøgere i Danmark.
- Jeg været en del af Science Talent Biotek, og jeg var også med til at træne til DM i science.
- Derudover har jeg været skribent og redaktør for en nonprofitorganisation, som skriver sundhedsvidenskabelige artikler og i dag er jeg direktør for organisationen.
- Jeg hjælper også til ved den internationale forskningsolympiade (IRO), mht. pensum og sociale medier.
- Jeg forestiller mig desuden at læse medicin i 2025.
- Jeg interesserer mig for at spille computerspil, og jeg kender generelt en masse til det. Det samme gælder biler, hvor jeg eksempelvis spiller bilspil, men jeg ser også Formel 1. Jeg finder også meget glæde i at gå i fitness et par gange om ugen.
📚 Hvordan jeg er som underviser (KORT VERSION) 📚
🔵 Jeg tilpasser undervisningen efter hvert barns unikke behov, bruger forskellige tilgange og sætter realistiske mål for at hjælpe dem med at forbedre sig i faget.
🔵 Jeg forsøger at gøre undervisningen spændende ved at forbinde det, de lærer, med deres dagligdag. Vi starter med det grundlæggende og arbejder gradvist op, efterhånden som de bliver mere selvsikre i faget.
🔵 Efter hver lektion tager jeg mig tid til at tænke over, hvordan jeg kan gøre undervisningen endnu bedre, så barnet får mest muligt ud af det.
🔵 I begyndelsen fokuserer jeg på at opbygge tillid og interesse for faget ved at bruge interessante eksempler. Samtidig planlægges de fremtidige møder, således at alle er opmærksomme på hvornår undervisningen foregår.
🔵 Jeg starter med at forstå, hvor barnet står fagligt, og tilpasser undervisningen derefter. Imens tager jeg noter om fremskridtene, så der fortsat kan arbejdes i den rigtige retning.
📚 Hvordan jeg er som underviser (LANG VERSION) 📚
🔵 Alle kan lære ethvert fag, som de har lyst til med mig. Grunden til dét er, at jeg i allerhøjeste grad tilpasser min undervisning til den enkelte elev. Jeg bruger ikke bare én bestemt metode, da det er bedre at rette min undervisning efter, hvordan eleven reagerer på undervisningen. Jeg vil herudover sætte opnåelige mål for eleven, og jeg vil i den forbindelse vise dem vejen ved at lave en plan, så målene faktisk også virker opnåelige.
Fokusset ligger på at blive, i hvert fald, en smule bedre for hver gang, jeg har undervist. Det vil fx blive "målt" på, hvor selvsikker eleven føler sig i faget.
🔵 Undervejs i undervisningen vil jeg lære mere om eleven, som jeg yderligere vil benytte til at forbedre undervisningen for den pågældende elev.
Herunder vil jeg forsøge at relatere så meget som muligt af det faglige indhold til hverdagen, således at eleven ser koncepterne fra flere vinkler, hvilket gør, at eleven typisk forstår det bedre. Samtidig vil jeg simplificere tingene og derefter gøre dem mere og mere komplicerede, i takt med at eleven lærer pensum lidt efter lidt.
🔵 Desuden vil jeg efter hver lektion reflektere over min undervisning med hensyn til, hvordan jeg kan gøre noget bedre. Det vil sige, at jo længere jeg underviser eleven, jo bedre bliver jeg også til at lære eleven de fag, der er behov for at lære.
🔵 Den første time eller de første timer vil jeg starte med at skabe tryghed og en relation til eleven, men jeg vil også gøre et forsøg på at gøre faget spændende ved at snakke om eksempelvis interessante situationer eller fakta. I løbet af det første møde får jeg planlagt, hvornår det næste møde skal være. På den måde er jeg indforstået med tidsrammen, og så kan eleven fx få planlagt andre aktiviteter rundt om undervisningen.
🔵 Ved det første møde eller de første par møder vil jeg ligeledes forsøge at finde ud af, hvor eleven ligger fagligt, så jeg kan justere undervisningen til til dét niveau og tilpasse min måde at forklare tingene på. I løbet af disse timer vil jeg desuden gøre mig nogle noter om eleven, som jeg kan bruge til de fremtidige timer.