Hej! Mit navn er Louise. Jeg er en engelsk studerende på KU med stor interesse for engelsk sprog, litteratur og kultur. Jeg har rejst meget i England, Scotland, Irland og Wales samt boet i London i 4 måneder i 2022.
I min fritid elsker jeg at læse og skrive (på engelsk). Jeg er også glad for at være aktiv især i form af lange gåture/vandreture. Desuden har jeg trænet karate i mange år og er sortbælte. Nogle andre interesser er film, at være kreativ (journaling, scrapbooking, lave forskellige visuelle projekter) og at spille brætspil, yatzy, skak og kortspil (som også kan være en god læringsmåde for børn).
Jeg er lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg synes at det er spændende, tilfredsstillende og meningsfyldt at hjælpe elever, der har svært ved et fag.
Jeg har arbejdet på en skole/SFO på fuldtid i to år, hvor jeg både har været vikar for 0.-3. klasse og været en del af førskolen og SFO'en. Jeg har dermed en hel del erfaring inden for undervisning med børn i alderen 5-9 år. Jeg har stået for både planlægning og udførsel af flere forskellige undervisningsforløb bl.a. i billedkunst og natur/teknik. Jeg var tilknyttet en 1. klasse, hvor jeg fungerede som klassens "pædagog" og hjalp de elever, der havde brug for ekstra hjælp. Derudover har jeg været karatetræner i mange år, som også har givet mig erfaring med at lære fra sig.
Det er vigtigt for mig, at eleven har de bedste forudsætninger for at følge med i skolen. Derfor tilstræber jeg at skabe et læringsmiljø, hvor eleven har mulighed for at lære og udvikle sig i trygge rammer og dermed blive mere sikker og skoleklar. Desuden synes jeg, at det er vigtigt at gøre læringen kreativ og sjov på forskellige måder, da det giver mulighed for et mere varieret læringsmiljø. Det er vigtigt at tage hensyn til at børn er forskellige og lærer på forskellige måder. Det er også vigtigt at lave "brain breaks", især hvis eleven har svært ved at koncentere sig i længere tid. Struktur er også en stor del af min undervisning; vi har opstarten, arbejdsfasen, (eventuelle brain breaks) og afrundingen, hvor vi kan gennemgå de vigtigste ting, vi har arbejdet med.
Relationsarbejde er ekstremt vigtigt for en god og tryg undervisning. Jeg sørger for at være lyttende over for mine elever, jeg er altid mig selv, og jeg er tydelig i det, jeg siger for, at eleven kan skabe tillid til mig. Det er også vigtigt at anerkende eleverne og nævne alle de ting, de gør rigtige. Derudover er jeg ansvarlig og vil gøre mit bedste for, at vi sammen kan opnå det bedst mulige resultat.
Som person er jeg meget struktureret, grundig og engageret i, at eleven får mest muligt ud af min undervisning. Jeg glæder mig til at møde dig!