Hej og velkommen til min underviserprofil!
Om mig:
Jeg er nysgerrig, reflekteret og engageret – både som menneske og underviser. Jeg har en kandidatgrad i antropologi og har altid været optaget af, hvordan mennesker lærer, tænker og trives i forskellige sammenhænge. Jeg har erfaring fra både den offentlige og private sektor, og er vant til at arbejde med mennesker med forskellige forudsætninger. Ved siden af mit faglige virke interesserer jeg mig for kultur, skrivning og for at møde nye perspektiver, både hjemme og ude i verden.
På nuværende tidspunkt tilbyder jeg udelukkende online undervisning. Jeg lægger stor vægt på nærvær og struktur, og jeg garanterer, at undervisningens kvalitet og udbytte er lige så højt, som hvis vi sad fysisk sammen.
Min undervisningsstil:
Som underviser er jeg empatisk, tålmodig og fokuseret på den enkelte elevs behov. Jeg tror på, at faglig udvikling starter med tryghed og tillid. Derfor skaber jeg et undervisningsrum, hvor man tør stille spørgsmål og være i proces, også når noget er svært.
Jeg bruger både klassiske undervisningsmetoder som opgaveløsning, fælles læsning og dialogbaseret gennemgang. Samtidig trækker jeg på erfaring med normkritisk pædagogik og konflikthåndtering.
Derudover inddrager jeg gerne kreative og kropslige metoder, for eksempel tegninger og bevægelse, som kan gøre stoffet mere levende og nemmere at forstå. Jeg tilpasser altid min undervisning til elevens niveau, motivation og læringsstil og arbejder målrettet med at styrke både selvtillid og faglighed.
Min erfaring og faglige profil:
Jeg har bred erfaring med formidling og læring fra forskellige professionelle sammenhænge. Jeg har undervist, vejledt og tilrettelagt læringsforløb for både unge og voksne. Mine stærkeste fagområder er dansk, engelsk, samfundsfag, og historie, hvor jeg har stor forståelse for de sproglige, faglige og kulturelle udfordringer, elever kan møde. Særligt i samfundsvidenskabelige og humanistiske fag oplever mange, at det kræver et abstrakt fagsprog, evne til at analysere komplekse sammenhænge og sætte ord på egne holdninger. Jeg hjælper eleverne med at gøre sproget konkret og tilgængeligt, så de får redskaber til at forstå, forklare og bruge det faglige indhold med selvtillid.
Hvorfor jeg er lektiehjælper hos GoTutor:
Jeg er lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg ved, hvor meget den rette støtte kan betyde. Når en elev mærker, at nogen tror på dem, vokser både lysten og modet til at lære. Jeg vil gerne være med til at give elever et fagligt løft og en oplevelse af, at de godt kan.