Hej mit navn er Rami, jeg er 26 år og københavner, Jeg er nysgerrig, kreativ og pligtopfyldende.
Som elev oplevede jeg mange fag jeg havde svært ved indtil jeg fik den rette indgangsvinkel, det kan nemlig være svært som elev at forstå f.eks formål, krav eller helheden af de opgaver man arbejder med. Jeg havde flere fag eller opgaver der på daværende tidspunkt virkede uigennemskuelige indtil det undervejs, eller desværre nogle gange efter, sagde ‘’klik’’ og jeg kunne forstå at formulere mig efter faget anretning.
Læring er en proces der kommer indefra, det betyder, for at læreren kan videregive viden bliver de nødt til at oprette de omstændigheder eleven har brug for at internalisere deres egen forståelse, og trygt derefter kan udtrykke det i deres eget sprog, derved kan man observere om de har dannet sig sin egen forståelse de kan bringe videre i undervisningen. Hver elev kræver deres egne metoder. Hos nogle kan en dialog være nok til at hjælpe dem på rette vej, hos andre må man lave mellemtrin i den konkrete opgave de skal arbejde med, så stigningen mellem sværhedsgraderne bliver mindre markant.
Jeg har arbejdet med børn og elever både i praktik og som arbejde. Derfra har jeg kunnet set den positive virkning det har at møde eleverne på deres præmisser, så de bliver motiveret og ikke går i baglås når næste svære opgave går i dem møde.