Jeg er færdiguddannet folkeskolelærer med et par års erfaring inden for undervisning, primært gennem mit tidligere arbejde som vikar. Igennem mine praktikker og vikararbejde har jeg undervist elever på samtlige klassetrin i folkeskolen. Det har primært været almen undervisning, men jeg har også undervist modtageklasser, især i én af mine praktikker.
Jeg er meget optaget af at skabe meningsfuldhed for eleverne ved at demonstrere relevansen af undervisningen for deres eget liv. Jeg anvender typisk metoder, der viser, hvordan eleverne kan anvende kompetencer og trække paralleller til deres egen livsverden. Som lektiehjælper kan jeg bidrage med betydelig viden inden for særligt historie, gennem mit undervisningsfag og tidligere uddannelse i arkæologi. Derudover har jeg kendskab til sproglæringsstrategier fra mit undervisningsfag engelsk samt min egen interesse for sproglæring og etymologi. Jeg har eksempelvis lært mig selv at læse hiragana og katakana. Naturvidenskabelige fag er også et oplagt område, da jeg er uddannet biologilærer og har stået for meget undervisning i natur/teknologi.
I min fritid kan jeg godt lide at motionere, med en kombination af styrketræning og løbetræning i løbet af ugen. I weekenderne spiller jeg rollespil, primært Dungeons and Dragons, sammen med en fast gruppe venner. At rejse er også noget, jeg prioriterer i mit liv, da jeg har en stor interesse for andre kulturer. Mine foretrukne rejsemål har været steder, hvor man virkelig kan opleve et kulturchok, eksempelvis Japan, Jordan, Mexico og Nepal. Jeg nyder at udfordre mine egne forståelser ved at møde meget anderledes perspektiver.