Hvem er jeg?
Jeg er en ung frisk mand på, der er i gang med det tredje sabbatår. Mine fritidsinteresser er sport (især fodbold), samvær med venner og familie samt at opleve verden i form af rejser. Derudover nyder jeg også at spille PlayStation eller se en god film. Jeg vil beskrive mig selv som ansvarlig, åben og imødekommende. Planen er, at jeg søger ind på psykologistudiet på Aarhus universitet til næste studiestart.
Hvem er jeg som lektiehjælper?
For mig er det vigtigt at skabe et tryg rum for eleven, hvor eleven føler sig til rette. Derfor vil jeg altid investere i, at eleven og jeg får opbygget en god relation, hvor der også er plads til at have det hyggeligt samtidig med, at vi arbejder med de faglige mål. Det vigtigste for mig er at give eleven en succesoplevelse i de pågældende fag, da det skaber et fundament for en gåpåmod følelse.
Som lektiehjælper vil jeg gør brug af min erfaring som tidligere vikar i en dagsinstitution.
Motivation for jobbet?
Min motivation for jobbet som lektiehjælper går tilbage til min egen folkeskoletid i 9 klasse. Her havde jeg svært ved at følge med i engelskundervisningen, hvilket resulterede i, at mine forældre og jeg besluttede os for at få lektiehjælp. En hjælp som rykkede på mine engelskfærdigheder og selvtillid i engelsk. Det var en stor hjælp, som jeg gerne vil give videre til et barn eller ungt menneske, der også har brug for en støttende hånd. I gymnasiet gjorde jeg også stor brug at lektiecafeer. Derfra ved jeg også, hvor stor en betydning det kan have for ens fagligudvikling at få forklaret undervisningen og opgaverne på tomandshånd.