Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg er imødekommende, venlig, humoristisk og "down-to-earth". I min fritid dyrker jeg mit sociale liv - familie og venner -, læser, er politisk engageret (læser meget politisk filosofi og teori) og følger meget med i nyhederne og går ture i naturen, dels for at få ro til hovedet og dels for at passe på vægten. Jeg har en god forståelse for især unge mennesker og deres verden, og jeg håber at kunne bidrage med noget livserfaring fra mit eget liv til dem, også i en skolemæssig kontekst.
Jeg er en passioneret historiker, uden egentlig undervisningserfaring. Jeg vil kunne formidle historie og samfundsfag på en måde, så eleven vil lytte med interesse og synes at det er sjovt og spændende, samt at eleven også kan komme til orde og få lov at reflektere og stille relevante spørgsmål ifm. undervisningen. Jeg vil ikke undervise i 'klassisk' forstand: f.eks. i historie vil jeg ikke bare undervise i konger, hærførere og kunstnere, jeg vil undervise i den nære historie - folkets historie, samfundets historie og dette skal være på en sjov og spændende måde, så eleven ikke mister interessen, men derimod følger med gennem hele undervisningen og selv kan bidrage med nogle interessante spørgsmål, så det også bliver en uformel og akademisk samtale, fremfor terperi og udenadslære.
Jeg vil gerne bidrage med undervisning, da jeg mener at undervisning, refleksion og læring er vigtigt for alle - det er ikke et spørgsmål om at blive den bedste i et bestemt fag, men om at man synes det er sjovt og spændende at lære nye ting og at man får nogle erfaringer, kompetencer og et ønske om at dygtiggøre sig og udvikle sig selv. Det er hvad jeg mener undervisning er.
Som Nelson Mandela sagde; "Education is the great engine of personal development. It is through education that the daughter of a peasant can become a doctor, that the son of a mine worker can become the head of the mine, that a child of farm workers can become the president of a great nation. It is what we make out of what we have, not what we are given, that separates one person from another."