Til grundskoleeleven:
Hej! Mit navn er Jonathan. Jeg er en ung mand, der brænder for god læring og for at arbejde med børn og unge. I min hverdag studerer jeg Dansk på Aarhus Universitet. Det betyder, at jeg bliver gymnasielærer, når jeg er færdiguddannet. I min fritid læser jeg bøger, spiller musik, løber, er på tur i naturen, eksperimenterer i mit køkken, og så ser jeg mine venner og min familie en masse. Jeg er lektiehjælper hos Gotutor, da jeg synes det er spændende at arbejde med læring og finde den bedste måde at gøre det nemt og sjovt på. Jeg ved, at det er forskelligt, hvor godt man har det med de enkelte fag, men jeg tror på, at selv de svære fag kan blive spændende, hvis man finder sin egen vej i faget. Jeg vil altså tilpasse forløbet i fællesskab med dig, så vi kan finde den bedste måde at arbejde med faget på! Jeg håber vi ses!
Til forældrene eller gymnasieeleven:
Hej! Jeg hedder Jonathan, og jeg studerer Nordisk sprog og Litteratur (Dansk) på Aarhus Universitet. Jeg har derudover gennemført en udvidet HF (uni-linje med Engelsk A og Matematik B) i Herning og sidenhen Fransk 0>A på VUC i Aarhus.
Jeg har i mine sabbatår rejst, været på højskole og blandt andet arbejdet som pædagogmedhjælper i SFO og lærervikar på en privatskole i Herning. Jeg har tilmed pædagogisk erfaring som leder på forskellige børnesommerlejre. Når jeg har fri læser jeg bøger, spiller musik, løber, er på tur i naturen, eksperimenterer i køkkenet og så ses jeg så meget som muligt med venner og familie.
Jeg læser med henblik på at blive gymnasielærer blandt andet i danskfaget. Jeg har som lærervikar og vil som underviser/ lektiehjælper altid stræbe efter at gøre læring sjovt og overskueligt for den enkelte elev. Jeg er ved Gotutor, fordi jeg godt vil arbejde med børn og unge mennesker, og udforske og blive klogere på læring. Alle børn og unge er forskellige og vil have forskellige behov og udgangspunkter for deres læring. Det er derfor en prioritet for mig at nå den enkelte elev dér, hvor vedkommende befinder sig fagligt. Jeg tror tilmed aldrig, det er for sent at finde interesse for et fag, og at der er håb for alle elever.