Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Olivia og til daglig er jeg i gang med en STX-uddannelse. Jeg ser mig selv som en meget social og hårdtarbejdende person, der altid prøver at balancere det sociale med det faglige. Jeg er meget social, men også disciplineret, og trives derfor både socialt, fagligt og kreativt. Jeg er fysisk aktiv, men har stor interesse i klaver, som jeg har spillet i 4 år. Jeg prioriterer at have interesser som ikke kun er motion og skole, men også og kreative interesser, der udvikler ens bearbejdning af arbejde anderledes end andre hobbyer.
I 2022-2023 gik jeg på efterskole, hvor jeg udviklede stærke sociale kompetencer. Her indså jeg vigtigheden i et fælleskab og hvor stærkere man står, når man tør være udadvendt og initiativrig. Det gav mig også evnen til at møde folk i øjenhøjde og skabe en god relation med forskellige mennesker.
Jeg har arbejdet på en restaurant i 2 år som tjener, hvor jeg har udviklet mig meget. Udover de sociale relationer og kompetencer, som arbejdet har givet mig, har jeg også lært at holde overblik, bevare roen i pressede situationer og have tålmodighed, når tingene ikke kørte på skinner. Dette er især noget, som jeg tager med mig i tutorrollen, hvor man nogle gange må holde hovedet koldt i pressede situationer og varierer sproget, så man kan kommunikere godt. Jeg har altid været meget menneskenær og social, men mine erfaringer har forbedret mine kompetencer og givet mig en masse redskaber, som jeg bruger til dagligt.
På Rødovre Gymnasium har jeg engelsk, musik og historie på A niveau, dog har jeg meget bredde interesser både sprogligt, matematisk og naturvidenskabeligt, hvilket gør, at jeg ved, hvordan det enkelte fag og den individuelle person, kan kræve forskellige undervisningsmetoder. Jeg læser engelsk og dansk på højniveau, hvor jeg får topkarakterer, og jeg blev færdig med matematik sidste år, med 12-taller, skriftligt og mundtligt. De høje karakterer har også krævet hårdt arbejde og derfor ved jeg også at et godt resultat, i mange tilfælde, ikke sker på baggrund af talent, men kan opnås ved at arbejde for det.
Min interesse i at være lektiehjælper bunder i personlige oplevelser, hvor jeg gang på gang har set lærere, som er ude af stand til at skabe et undervisningsmiljø, hvor man får stoffet indlært. Både i folkeskolen og gymnasiet, har jeg oplevet dette, hvor jeg nogle gange skulle hjælpe mine venner eller mig selv ved at tage sagen i egen hånd. Jeg ved at folk får tingene indlært på forskellige måder, og når det har lykkedes for mig at hjælpe andre med at forstå det, har jeg været enormt stolt, da jeg ved hvor meget det gavner, især i fremtiden. Jeg ved nemlig hvor vigtigt det er at udfordre sig selv og allerede i folkeskolen lærer at være tålmodig med sig selv, og ikke give op, og der er jeg overbevidst om, at jeg vil være en god hjælper at have ved ens side.