Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Freya og jeg studerer Kinastudier på bachelor-niveau ved Københavns Universitet. Jeg er en smilende og udadvendt person, der elsker at skabe en imødekommende og positiv atmosfære omkring mig. Jeg trives med at møde nye mennesker og er altid parat til at hjælpe andre med at nå deres mål.
I min fritid elsker jeg at spille videospil og fordybe mig i emner som forhistorisk naturhistorie og forhistoriske dyr – jeg nyder især at besøge museer. Derudover er jeg stor fan af både film og YouTube, og masser af andre nørdet emner.
Jeg brænder for at hjælpe elever med at forstå svære fag og jeg ved, hvor stor en forskel det kan gøre for deres selvtillid og motivation, når de endelig lykkes med noget, de har kæmpet med. Det giver mig stor glæde at se når en elev får en succesoplevelse, og jeg arbejder målrettet på at tilpasse min undervisning til den enkeltes behov, så alle kan lære på deres egen måde.
Jeg mener, at det ikke kun handler om at finde det rigtige svar, men også om at udvikle elevernes evne til at tænke selvstændigt og finde løsninger.
Min egen erfaring med ordblindhed og opmærksomhedsudfordringer har givet mig en dyb forståelse for, hvordan man kan tilpasse undervisningen, så det bliver lettere og mere tilgængeligt for elever, der har det svært. Jeg anvender redskaber og metoder, der har hjulpet mig selv, såsom struktureret planlægning og visuelle læringsværktøjer, og jeg gør altid mit bedste for at skabe en læringsproces, hvor eleven føler sig tryg og støttet.
Jeg tror på, at det vigtigste i undervisningen er at skabe engagement og glæde ved læring, også i de fag, der kan være svære eller uinteressante for eleven. Jeg forsøger at gøre undervisningen sjov og interaktiv, så det bliver en leg at lære.
I stedet for blot at give eleverne svarene, vil jeg hjælpe dem med at udvikle deres egne strategier til at finde løsninger. Ved at bruge forskellige metoder til at nå målet, kan vi sammen finde en tilgang, der fungerer bedst for den enkelte.
Selvom jeg ikke har meget formel undervisningserfaring, er jeg ivrig efter at lære og forbedre mig som tutor. Jeg er systematisk og grundig i min tilgang og har en god forståelse for, hvordan man kan strukturere og bryde læring ned i mindre, overkommelige dele.
Jeg vil altid stræbe efter at skabe en undervisningsoplevelse, der både er meningsfuld og sjov for eleverne.
Jeg glæder mig til at møde mine kommende elev.