Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg er lektiehjælper ved GoTutor på baggrund af min glæde ved nedennævnte fag. Ud fra mine seneste års erfaring med matematikundervisning interesserer det mig dybt, at en stor andel af børn og unge mister glæden ved matematikken og dermed troen på og motivationen for faget. Jeg har arbejdet med børn og unge inden for denne gruppe på et af Julemærkehjemmene i Danmark (1.-9. klasse niveau)
Denne erfaring vil jeg gerne videreføre til dem, som måtte have brug for faglig støtte, pædagogisk og menneskelig forståelse for at være i matematikvanskeligheder eller "bare" helt almindelig lektiehjælp. Jeg er på underviserniveau bruger af GeoGebra, Excel/Sheets og kender TI Nspire samt har erfaring med 9. klasse afgangsprøver i matematik. Desuden anvender jeg blandt andet den pædagogiske metode DTK (det tænkende klasserum).
Jeg er uddannet med matematik som et af mine linjefag (specialefag).
Jeg har tidligere solid erfaring med indskolingsdansk - særligt begynder læsning og skrivning. Helt aktuelt benytter jeg metoderne herfra til at undervise nyankomne indvandre- og flygtningebørn i dansk som andetsprog.
Jeg er på underviserniveau bruger af biblioteksportaler, danskfaglige redskaber i Skoletube og enkelte dysleksi hjælpemidler. I forbindelse med begynderlæsning tror jeg på, at den analoge, taktile og sansende stimulation ved at røre ved bøger, mærke en blyant med hænderne, føle et bogstavs form og rytme osv. er meget vigtig.
Jeg vil kunne hjælpe med dansk, læse- og skrivetræning m.v. på indskolingsniveau.
Jeg er uddannet med geografi som et af mine linjefag (specialefag). Dette fag er ganske enkelt en verden for sig. Et fag som jeg er helt særlig begejstret for.
Jeg kan undervise og tilbyde lektiehjælp i geografi på udskolingsniveau (7.-9. klasse).
Desuden har jeg erfaring med den obligatoriske fællesfaglige naturprøve i 9. klasse både som censor og lærer.
Jeg har en evne til at skabe god undervisning med basis i seriøs faglighed og med min grundige forberedelse. Jeg er også smilende, "varm" og formår oftest at danne trygge og seriøse rammer om mine undervisningssituationer. Noget af det vigtigste for mig er, at barnet eller den unge kan føle sig tryg og tilpas i undervisningen.
Jeg er positiv, glad, vild med at undervise, omhyggelig og fagligt velfunderet. Interessemæssigt har jeg mange og forskellige aktiviteter i gang blandt andet udeliv med kajak og shelter, rejser og historie, familie og oplevelser med dem.