Hejsa og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Frida og jeg studerer veterinærmedicin på 3. år af bacheloren. Herefter tager jeg kandidaten, og engang i 2028 skulle jeg gerne være uddannet dyrlæge. Jeg blev færdig på HF i 2021 og kom ud med et gennemsnit på 10,8. På dette tidspunkt jagtede jeg det høje gennemsnit for at komme ind på veterinærmedicin.
Mere personligt om mig: Jeg har ikke altid haft det så nemt i skolen. Jeg var det nemme offer for mobning, og jeg så hvordan mine akademiske evner led under dette. Mit selvværd var nærmest ikke eksisterende, og jeg var sikker på, at jeg var uintelligent. Jeg var ligeglad med karakterer, og jeg havde en meget høj fraværsprocent. Mobningen sluttede først i gymnasiet, hvor jeg besluttede mig for at være ligeglad med de andre og fokusere 100% på mit eget mål. Jeg begyndte at kunne lide at lære, og jeg var aktiv i timerne. Jeg stillede de spørgsmål, jeg altid havde været bange for at stille. Jeg synes lige pludselig at skrive et essay var hyggeligt. Jeg kunne lide at lære, men noget andet, der også spillede en stor rolle var, at jeg nu havde nogle undervisere, der interesserede sig for deres fag, og de var interesserede i at lære fra sig.
Mine hobbier: Jeg er glad for dyr, og jeg elsker at bruge min tid med dem. Jeg har redet siden, jeg var 6 år gammel. Jeg har altid godt kunne lide at svømme. Brætspil er noget jeg synes er helt vildt hyggeligt. Det at være kreativ kan jeg også godt lide, selvom jeg er utrolig dårlig til det. Jeg kan også godt lide computerspil og bordfodbold. Mon ikke der er noget vi kan snakke om i pauserne.
Mig som underviser: Jeg ved hvor vigtig troen på sig selv er, og hvor stor en indflydelse det kan have på indlæringen. Det er derfor rigtig vigtigt for mig at skabe et miljø, hvor du/dit barn kan udvikle dig/sig på en ordentlig måde. At opbygge selvtilliden inden for faget og vide, at det er helt okay at stille spørgsmål, også de ”dumme”. Uanset, hvor ”dumt” man synes et spørgsmål er, kan det give et perspektiv på noget andet, og man kan blive be- eller afkræftet i ens tankegang.
Jeg er et tålmodigt menneske, jeg vil med glæde forklare det samme 100 gange på 100 forskellige måder. Det er vigtigt for mig, at du/dit barn selv kan se en udvikling, fordi hvis ikke, kan det føre til frustration.
Jeg mener selv, at jeg er god til at give plads til forskellige personligheder. Jeg er et forstående menneske og møder alle mennesker hvor de er. Det er vigtigt for mig, at du/dit barn ikke føler dig/sig pinligt berørt over manglende niveau. Vi starter alle et sted, og vi lærer alle efterhånden som tiden går. For eksempel, er jeg ikke god til hverken sandsynlighedsregning eller procentregning, men så er der mange andre ting, som jeg er rigtig god til. Sådan er det for alle og det er helt okay.
Det er vigtigt for mig at understrege, at selvom karakterer havde stor betydning for mig i gymnasiet, er det ikke længere mit primære fokus. På universitetet har jeg lært, at det essentielle først og fremmest er at forstå faget i dybden – først derefter kan man bygge videre og stræbe efter de høje karakterer.
Jeg glæder mig til at møde jer, og jeg håber på et godt samarbejde.