Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg hedder Sebastian. Som underviser har jeg en fleksibel tilgang, fordi jeg tror på, at alle lærer forskelligt. Derfor tilpasser jeg altid undervisningen til den enkelte elevs behov og læringsstil. Jeg fokuserer ikke kun på at "huske ting", men på at forstå de grundlæggende principper bag stoffet – for når man først forstår hvorfor, bliver det meget nemmere at lære. Jeg bruger ofte visualiseringer, da det kan gøre selv komplekse emner lette at forstå og mere interessante at arbejde med.
For mig er det vigtigt at skabe trygge og positive rammer for læring. Jeg tror på, at motivation kommer, når man føler sig set, hørt og forstået. Jeg gør derfor mit bedste for at møde eleven der, hvor han eller hun er, og understrege, at det er helt normalt at lave fejl – det er en naturlig del af læringsprocessen. Det handler ikke om at få alt rigtigt i første forsøg, men om at udvikle sig gennem både op- og nedture.
Jeg har en naturfaglig baggrund fra både Marie Mørk Skole og Frederiksborg Gymnasium, og jeg har altid haft en passion for at hjælpe andre. Jeg ved, at alle mennesker lærer forskelligt og har forskellige udfordringer – og det er netop den forståelse, jeg bringer med i min undervisning. Det betyder meget for mig at kunne støtte elever i at finde deres egen måde at lære på, og det er en af hovedårsagerne til, at jeg har valgt at blive lektiehjælper hos GoTutor.
Jeg har personlig erfaring med indlæringsudfordringer som ADHD og autisme – både gennem mig selv og nære relationer. Det har givet mig en dyb forståelse for, hvordan man bedst støtter elever med særlige behov, og hvordan man kan tilpasse undervisningen, så den giver mening for den enkelte. Jeg går meget op i at møde eleverne med tålmodighed og forståelse. Som person er jeg udadvendt og elsker at møde nye mennesker. Jeg interesserer mig særligt for biologi og teknologi, og er meget kreativ i min fritid bla. tegner jeg, og syr mit eget tøj.
Jeg er lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg gerne vil give den støtte og hjælp, som jeg selv savnede i folkeskolen. Det betyder meget for mig at kunne gøre en forskel for andre – især når jeg kan bruge mine egne erfaringer til at skabe en mere meningsfuld og positiv læringsoplevelse for dem, jeg hjælper.