Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg er Christine, og jeg er lige nu i gang med min gymnasiale uddannelse. Det er en STX med Samfundsfag og Matematik på A-niveau.
Jeg er en omsorgsfuld og imødekommende person, som brænder for at lære fra mig. Jeg er god til at vurdere situationer og tilpasse mig dem. Jeg vil selv sige, at jeg er sjov, men det er nok ikke alle, der siger det. Jeg vil i hvert fald prøve at få et smil eller lidt latter frem for at skabe et trygt rum og vise, at der er plads til hygge, selvom man arbejder seriøst. Jeg er en meget behagelig person fyldt med tålmodighed.
Jeg spiller fodbold, hækler og laver kreative projekter i min fritid. Jeg elsker at udfolde mig selv og fordybe mig i mine hobbyer. Jeg ville også indrage min kreativitet i læringsprocessen, hvis det er en god måde for barnet at lære på.
Jeg har været gymnastiktræner for små børn i alderen 4-14 år. Dette har jeg været i 5 år, så jeg har en masse erfaring med at håndtere børn og de problemer, man kan støde på, når de skal koncentrere sig og lære noget nyt. Børn kan være meget forskellige, og derfor har de brug for noget forskelligt, men det er stadig vigtigt at skabe nogle rammer.
Jeg passer også to små drenge, den ene går i børnehave, og den anden går i folkeskole. Så jeg har en masse god erfaring med håndtering af børn.
Jeg skaber en god ramme i min undervisning ved at snakke om metoder, der vil være gode for barnets vilkår, så der vil være de bedste læringsforhold. Jeg lærer barnet at kende og prøver forskellige metoder af, men jeg har en fast ramme, da det er nemmest for børn at lære, hvis der er noget, de kan genkende, så de kan bygge videre. Med al den erfaring, jeg har fået som gymnastiktræner, er jeg blevet god til at fornemme, om metoderne fungerer for børnene, eller om vi skal finde på noget andet.
Som underviser er jeg tålmodig og ønsker, at børnene selv vil lære det, i stedet for at jeg bare fortæller dem svaret. Jeg vil hjælpe dem med at forstå det og lære det. Jeg ønsker at være lektiehjælper, da jeg elsker at hjælpe med det faglige og bruge min viden til at lære andre at forstå.
Jeg har en lillebror, som har svært ved matematik. Når min mor hjælper ham med lektierne, giver hun ham svaret og går videre, så han hurtigst muligt kan komme i seng. Men det synes jeg er forkert, for det lærer han ikke noget af.
Jeg ville ikke ønske, at nogen andre skal sidde og føle, at de ikke lærer noget eller ikke er i stand til at lære noget. Alle kan lære det, det handler dog om tid og øvelse på den rigtige måde!
Den metode, jeg vil tage udgangspunkt i, er, at jeg starter med at finde ud af, hvilke områder eleven har svært ved. Derefter arbejder vi med emnet. Det gør vi ved at læse sammen eller regne eller svare på spørgsmål. Derefter laver vi en øvelse til opsamling, ved at lave en leg eller bruge kreativiteten, så vi får lidt variation i det. Så kan man gentage det eller bygge en smule videre på sin viden. Denne metode kan ændres, hvis barnet har brug for noget andet, men jeg synes, det er en god metode, så man ikke skal koncentrere sig i for lang tid ad gangen. Jeg er altid opmærksom på, om eleven forstår opgaven, eller om vi skal lave den sammen og gennemgå den igen, måske lidt langsommere.
Jeg glæder mig til at møde jer og hjælpe jer med lektierne!
Venlig hilsen
Christine