Velkommen til min underviserprofil!
Kort om mig:
Jeg har altid været nysgerrig på verden omkring mig og har boet nogle år både i Sverige og i Grønland, og jeg har været frivillig hos en NGO i Cambodja af flere omgange. Derudover kan jeg om mig selv fortælle, at jeg spiller klaver, kan lide at være i naturen og går af og til i biografen, i teatret og til koncert.
Uddannelse:
Jeg er fra Københavns Universitet uddannet cand. mag. i musikvidenskab med sidefag i idræt, er uddannet friluftsvejleder og har fransk som enkeltfag fra lærerseminariet. Mine fag har alle indeholdt pædagogik og didaktik, og jeg har flere eksaminer heri.
Undervisningserfaring:
Jeg startede i 1999 som lærervikar på en folkeskole og har sidenhen været ansat i Danmark, Grønland og Sverige bl.a. på et gymnasie, i folkeskolen, på en efterskole og på en musik- og kulturskole. Jeg har udover at undervise i mine fag (musik, idræt, friluftsliv og fransk) også undervist i andre fag, bl.a. mange år i engelsk. Især fra Grønland har jeg været vant til at tænke tosprogethed ind i min undervisning, og generelt har jeg været vant til at forholde mig til elever med diagnoser (eksempelvis ADHD). Jeg har også et halvår hjemmeundervist en dreng i 7. klasse, da han ikke kunne gå i skole pga. angst og depression. Vi brugte tid sammen to gange ugentlig på matematik, dansk og engelsk.
Sådan tænker jeg undervisning:
Som underviser lægger jeg vægt på, at undervisningen skal være meningsfuld og lærerig, og den vil altid være tilpasset den enkelte, fordi alle elever er forskellige, lærer på forskellige måder og har forskellige personligheder. Jeg prioriterer det relationspædagogiske aspekt højt og gør mit bedste for, at undervisningen skal være alsidig og varieret, og man må meget gerne have det godt og sjovt samtidigt.
Hvorfor GoTutor?:
Et arbejde hos GoTutor er interessant for mig, fordi der er mulighed for 1-til-1-undervisning og som følge deraf mulighed for at arbejde i dybden og lære eleven bedre at kende. Det giver også en mulighed for at hjælpe et barn/en ung videre, hvilket kan betyde noget positivt for deres generelle trivsel, måske modvirke manglende selvtillid, manglende motivation mm.