Velkommen til min underviserprofil
Min drøm er at blive lærer. Min plan er at starte på læreruddannelsen på VIA i Aarhus sommeren 2026.
Jeg er en meget åben person og mit ønske er at lære fra mig. Derfor har jeg netop valgt at være tutor for GoTutor.
Sommeren 2024 blev jeg HF student, med et gennemsnit på 10,3. I løbet af min HF uddannelse har jeg været guide for kommende elever, samt brobyggere og til åbent hus arrangementer. Derudover blev jeg tildelt et af min skoles 2 HF-stipendier. Jeg blev tildelt stipendiet blandt andet for at være meget åben, arbejdsom, fokuseret og fagligt dygtig, samt at jeg havde en meget behagelig måde at lære fra mig på, når jeg hjalp mine klassekammerater.
Når jeg lærer fra mig, er mit mål altid at forklare hvordan jeg løser opgaven og ikke bare at give svaret. Dette gjorde at de personer som jeg hjalp fik en forståelse for, hvordan opgaven skulle løses og kunne nemmere selv forstå og løse opgaven uden hjælp en anden gang.
Siden 2022 har jeg været gymnastiktræner for AAIG, hvor jeg blandt andet lærer at skabe en tryghed for de gymnaster, som kan være lidt utrygge ved et spring. Udover at være gymnastiktræner har jeg også som yngre selv været gymnast. Derfor kan jeg stadig basis springende og kan sætte mig ind i den nervøsitet omkring at lære et nyt spring.
I min fritid går jeg til latindans en gang i ugen. Jeg har danset stort set siden jeg var 5 år, med et par års pause i årenes løb. Har dog altid elsket at danse, hvor det nu er latindans som er i fokus. Da jeg var yngre gik jeg til pardans, hvor jeg både dansede standard og latin.
Jeg er moster til 6, hvor de 2 ældste er diagnosticeret med ADHD, samt at jeg selv også har det. Grundet dette har jeg derfor erfaring med at tackle mange svære situationer der kommer med diagnosen ADHD/ADD. Selvom jeg selv har diagnosen, så har jeg intet problem med struktur og at strukturere mig, at organisere mig eller at arbejde fokuseret. Jeg ser helt klart min diagnose som en styrke frem for en svaghed, da det netop giver mig en masse erfaring indenfor både diagnosen ADHD/ADD, men også koncentrationsbesvær generelt.
På mit andet år af min HF valgte jeg at trække matematik op på B-niveau. Det gjorde jeg, da jeg har en stor interesse for matematikfaget, og fordi mit ønske er at have matematik som hovedfag, når jeg skal uddanne mig til lærer. Derfor vil jeg klart mene at matematik er min stærkeste side, men jeg er også kompetent i fag som dansk og engelsk på folkeskoleniveau.