Hej!
Jeg hedder Mille og til dagligt er jeg i gang med en STX-uddannelse på Århus Statsgymnasium. Jeg har musik og engelsk som linje på gymnasiet. Jeg får hovedsageligt 10-taller i musik og engelsk på gymnasiet, og underviser derfor gerne i det, samt underviser jeg også gerne i indskoling-mellemtrin dansk (jeg fik i hovedsageligt 10-/12-taller i folkeskolen). Jeg er empatisk og god til at tage de rigtige valg. Når børn bliver pressede i læringsprocessen, foretrækker jeg ikke at stresse læringsprocessen mere end hvad der er giver mening og er forsvarligt. Jeg har selv ADD som gør, at jeg kan være rigtig god til at tænke ud af boksen! Jeg er smilende, grinende og bringer godt humør til undervisningen. Derudover er jeg god til at skabe et koncentreret og effektivt undervisningsmiljø, og jeg har en professionel tilgang til arbejde, hvor jeg altid er mødepligtig, har god kommunikation og er fleksibel. I min fritid er jeg sammen med min familie, mine veninder, syr på symaskine, går til klassisk gymnastik og spiller klaver :-)
Jeg har stor erfaring med undervisning af børn, især gennem sport! Jeg er træner for andet år på et konkurrerende akrobatikhold og har selv udøvet acro i 8 år. Herfra har jeg rigtig meget erfaring med børn ift. kommunikation, motivation, indlæringsproces, samarbejde og generelt set det mentale aspekt af, hvordan man tilgår børn under indlæring og udvikling.
Gennem min tid som acrobat er jeg blevet skarp på, hvordan man tilgår børn bedst muligt samt fundet en tilgang, jeg synes e bedst for både barnet og mig selv som træner/acromakker. Jeg tilgår læringsprocessen ved at generelt tilpasse mig barnet og hvad jeg observerer barnet har det bedst med, men hvis jeg skulle beskrive hvad jeg synes er vigtigst for undervisning som jeg selv dyrker:
1. Undervisning skal være en god oplevelse (vigtigt for mig at komme ned på barnets niveau og vise empati og forståelse for udfordringer fremfor frustration og opgivenhed)
2. Brainbreaks (korte pauser hvor barnet skal ligge undervisningsmateriale fra sig og koble af/tænke på andet via. f.eks. fysisk bevægelse, tag et stykke frugt, drik væske, gå på toilet, telefon, etc.) for at barnet ikke bliver overrumplet af undervisning, og sørger for at få spist/drukket væske/bevæge sig/koble hovedet fra for at vedligeholde gå-på modet og evnen til at holde fokus
3. Delingen af hvornår man som underviser skal motivere, gå et par skridt tilbage i læringsprocessen, hvornår man skal øge niveau og hvornår man ikke skal presse på med ny viden. Det er også vigtigt for mig at være den gode rollemodel og lederolle.
Jeg kan rigtig godt lide at undervise og har erfaring med undervisning både gruppeundervisning og privat 1-1 undervisning, som jeg godt kunne tænke mig at dyrke. Jeg glæder mig meget til at møde dig!