Jeg har 16 års erfaring fra mit arbejde på et 10. klassecenter og 4 års erfaring med at undervise elever på EUD-uddannelse.
Mine spidskompetencer ligger i undervisning af ordblinde elever samt inden for det specialiserede område. Derudover har jeg stor erfaring med forberedelse til folkeskolens afgangsprøver, både de skriftlige og de mundtlige.
Her kommer en beskrivelse af mine erfaringer og kompetencer:
I løbet af årene på 10. klasse har jeg undervist i forskellige fagområder såsom idræt, samfundsfag, dansk, matematik, engelsk, business og bæredygtighed i vores almenklasser. Fra 2015 og frem har jeg primært været tilknyttet vores visiterede/individuelle tilbud (specialklasser). Efter eget ønske har jeg valgt at fokusere udelukkende på disse klasser, da det er her, jeg brænder for at hjælpe eleverne med at lykkes.
Min primære opgave i mødet med alle unge mennesker er at møde dem, hvor de er, og hjælpe dem med at mestre hverdagen og livet generelt, så de er klar til det, de møder undervejs. Min undervisningstilgang tager udgangspunkt i elevernes faglige, sociale og personlige kompetencer. I 10. klasse har jeg i flere år arbejdet med ”Natur til et godt liv” (NTGL) som et af fundamenterne i undervisningen. Her arbejdes der med elevernes narrativer, mestringsaktiviteter i naturen, bevidning, positive hændelser og transfer. NTGL er et evidens- og forskningsbaseret program med støtte fra Bikuben Fonden. Jeg er meget begejstret for de resultater, der opnås ved at bevæge sig væk fra de gængse rammer i skolen og ud i det fri samt at inddrage andre, mere utraditionelle undervisningsmetoder.
Jeg har diplomuddannelse i "Social Inklusion" og er i øjeblikket ved at færdiggøre uddannelsen som ordblindelærer. Desuden har jeg fulgt et kursusforløb omhandlende trivsel i ungdomslivet og i 10. klasse. Forløbet hedder Me&We og er støttet af Mary Fonden, Tuborg Fondet og Just Human.
Mine personlige kompetencer: • Besidder høj grad af ansvarsbevidsthed. • God til at observere, igangsætte aktiviteter, motivere og fastholde elever. • Kan skabe og vedligeholde gode relationer med elever, kolleger, forældre og samarbejdspartnere. • Er mødestabil, fleksibel og målrettet. • Har et godt humør og en positiv indstilling.