Jeg hedder Nicoline og er 23 år. I august 2022 flyttede jeg fra min hjemby, Lemvig, til Aarhus C. Lige nu læser jeg til lærer i Aarhus på første år. Derudover er jeg lærervikar i en folkeskole. Her har jeg arbejdet siden slutningen af august 2022, hvor jeg også har været pædagogmedhjælper i klasser samt skolens SFO. Før jeg flyttede til Aarhus arbejdede jeg også som lærervikar i en anden folkeskole, hvor jeg havde arbejdet siden august 2020. På begge skoler er/var jeg vikar for elever fra 0.-9. klasse. Disse jobs har givet mig rigtig mange erfaringer med i bagagen. Jeg har
lært meget om børns trivsel i skolen – både fagligt og igennem stærke relationer med kammerater og ansatte, hvilket har været spændende og lærerigt.
Som lærervikar og pædagogmedhjælper har det også været alfa og omega at kunne strukturere elevernes skoledage. Jeg har lært at håndtere stressede perioder samt at være fleksibel og klar til at træde til, hvis der skulle være brug for det.
I tre år (fra 2018-2021) var jeg håndboldtræner for U13 piger i to sæsoner og U15 piger i en sæson. Jeg trivedes med at udvikle på de unge spillere og lære fra mig.
Igennem mine år som træner samt mine jobs som lærervikar/pædagogmedhjælper, har jeg lært rigtig meget om tydelighed i min kommunikation med børn/unge.
Jeg er en stille og rolig person, hvilket er en egenskab, jeg ser som en styrke, især når jeg underviser eller hjælper børn og unge. Når en opgave ikke er forstået, er jeg villig til at omformulere mig gentagne gange, indtil opgaven er klar og forståelig.
Jeg vil beskrive mig selv som en udadvendt, smilende, sympatisk og lattermild person. Til dagligt nyder jeg at lave nogle hyggelige, kreative ting såsom at lave perlesmykke eller vandmale. Derudover er jeg glad for at gå ture.
Jeg er lektiehjælper, fordi det er rigtig givende for mig at hjælpe andre. Som underviser og på et personligt plan er det af stor betydning for mig at sikre, at alle elever trives fagligt. Jeg er fast overbevist om, at med den korrekte støtte og vejledning er det muligt at opnå dette mål. Udover at være en meningsfuld oplevelse for mig vil det også bidrage til at udvikle mine faglige og pædagogiske kompetencer, hvilket er af stor værdi i mit ønske om at blive en dygtig lærer.