Mit navn er Mathilde. Jeg bor i Aalborg, hvor jeg til dagligt læser jura på 6. semester. Pt. befinder jeg mig dog i Warszawa i Polen, hvorfra jeg læser dette semester som fjernstudie. Derfor vil min lektiehjælp også foregå online.
Som person er jeg en glad, energisk og udadvendt type. Jeg sætter stor pris på at tilbringe tid med min kæreste, venner og familie, men jeg elsker også at møde nye mennesker og få nye oplevelser. Herudover har jeg altid dyrket meget sport, herunder især løb og fodbold. Jeg nyder desuden at fordybe mig i f.eks. bøger, strikketøj eller madlavning.
Som lektiehjælper arbejder jeg meget struktureret og jeg er god til at forklare/formidle i øjenhøjde. Herudover er jeg god til at skabe et trygt rum, hvor man ikke skal være bange for at stille spørgsmål, vise usikkerhed m.v. Man skal heller ikke være bange for at spørge om en forklaring igen eller på en anden måde. Man kan desuden regne med mit fulde engagement, min fulde opbakning samt at jeg altid møder forberedt.
Jeg har altid godt kunnet lide at gå i skole og har også altid klaret mig fint i skolen. Men jeg ved også, at det (desværre) ikke er alle, der har det sådan, og der kan være mange forskellige årsager hertil. Hvad enten der er tale om folkeskole eller gymnasium, fylder skoletiden imidlertid meget, og det er derfor af afgørende betydning for den mentale sundhed, at man trives i skolen. En vigtig faktor herfor er (blandt andre) at kunne forstå, følge med og deltage i undervisningen. Lige præcis derfor er min motivation for at være lektiehjælper rigtig stor.
Af tidligere erfaring kan jeg bl.a. nævne følgende:
– På gymnasiet var jeg i to år tutor for brobygningselever fra folkeskolernes 8. og 9. klasse. Jeg viste eleverne rundt på gymnasiet, talte med dem om deres gymnasium-overvejelser og svarede på spørgsmål.
– I mit sabbatår arbejdede jeg som lærervikar. Her underviste jeg elever fra 0.-9.-klasse, og havde i en overgang det fulde ansvar for en 4. klasse ifm. en sygemelding.
– Jeg har været frivillig ved Ungdommens Røde Kors i Aalborg, hvor jeg i et år var mentor for en sårbar ung, og tog i den forbindelse også URK's mentoruddannelse. Jeg mødtes med min mentee 3-4 gange i måneden, hvor vi talte om ting, som hun havde på hjerte, lavede forskellige aktiviteter samt arbejdede for at nå nogle mål, fastsat af hende.
– Jeg har i forbindelse med studiestarten på Aalborg Universitet i både 2022 og 2023 været tutor for nye jura- og erhvervsjurastuderende. Her bestod min rolle i at sørge for, at de nye studerende fik en så god start på deres nye studie som muligt, herunder ved at vise dem rundt i Aalborg og på campus, afvilke forskellige arrangementer m.v.