Mit navn er Karen. Jeg studerer til dagligt på University of Edinburgh i Skotland, hvor jeg læser klassisk filologi. Jeg har tidligere erfaring som lektiehjælper for bekendte i en række fag, herunder engelsk, dansk, tysk, fysik og matematik. Nogle af de børn og unge, jeg tidligere har undervist, har haft forskellige læringsudfordringer. Jeg underviser i engelsk og latin, da disse fag personligt har fascineret mig og stadig fylder meget i både mit akademiske og sociale liv. Den glæde og gavn, de har givet mig, håber jeg at kunne dele med andre, især elever, der har svært ved dem og derfor er mere tilbøjelige til at give op.
Da jeg selv har arbejdet med disse fag i mange år, ved jeg, at grammatikken ofte er det, der driller. Jeg har kendskab til flere sprog og kan lære elever basale teknikker, der ikke kun vil gavne dem i det pågældende fag, men også i andre sprogfag som tysk, fransk og spansk. Udover grammatiske udfordringer har jeg også et stort kendskab til strukturen af de afleveringer, man typisk ser i gymnasiet, samt de terminsprøver og eksamener (både mundtlige og skriftlige), som gymnasieelever kan komme op i. Jeg ved, hvad lærerne kigger efter, og hvordan man kan forbedre sin performance til prøver i de pågældende fag. Derfor kan jeg give elever diverse værktøjer, de kan bruge i en eksamenssituation eller bare til en klassisk aflevering.
Jeg er fleksibel med min undervisning, da ikke alle lærer på samme måde eller har samme udfordringer. Skulle eleven være helt på bar bund, har jeg en generel forståelse af de frustrationer, mange oplever ved disse fag, samt generelle teknikker, der kan hjælpe med at identificere de største udfordringer, som den pågældende elev oplever. Det er meget vigtigt for mig, at dem, jeg underviser, føler sig trygge nok til at prøve sig frem uden frygt for at sige noget forkert, da jeg har erfaret, at en generel mangel på selvtillid inden for et fag kan være alt afgørende for en elevs overordnede læring.
4o