Jeg hedder Jesper, velkommen til min underviserprofil. Jeg bor i Odense med min familie. Jeg er gift med Stine, og sammen har vi to børn - Svea på 13 og Alfred på 10. Jeg er uddannet lærer og har erfaring fra 4 ½ år i udskolingen på en folkeskole i Odense. Her underviste jeg primært i dansk, historie og geografi, som er mine linjefag. I dag er jeg selvstændig musikproducer, musiker og sangskriver, og jeg arbejder til dagligt primært med mine egne musikalske projekter, men jeg hjælper også unge artister på vej i musikbranchen.
Jeg har dog ikke sluppet kontakten med skoleeleverne helt, da jeg også arbejder som kontaktperson i Odense Kommune. Lige nu er jeg ansat som kontaktperson til to drenge, som har forskellige udfordringer. Den ene dreng går i 6. klasse. Hans udfordringer handler primært om, at han er to-sproget, og at hans mor har en psykisk diagnose. Jeg er sammen med ham fem timer om ugen, og hjælper med alt fra lektiehjælp til fritidsaktiviteter. Den anden dreng afsluttede folkeskolen i sommers, og han er i dag på en videregående uddannelse. Jeg har hjulpet ham siden han gik i 7. klasse. Han har en diagnose og har haft skolevægring i flere år. Min primære opgave har været at støtte ham i hans skolegang, og jeg hjalp ham igennem hans 9. klasses eksamen - både i form af faglig hjælp, men også ved at støtte ham på eksamensdagene.
Ud over mit arbejde som kontaktperson, har jeg ved siden af musikken også lavet et længerevarende undervisningsforløb i samarbejde med Odense Musikskole, som handlede om at bringe elektronisk musik ind i undervisningen. Her var jeg med til at udvikle og gennemføre undervisningsforløb på to folkeskoler i Odense.
Som det fremgår, brænder jeg særligt for to områder i mit arbejdsliv - unge mennesker (både med og uden særlige behov) og musik. Derfor håber jeg at kunne få lov til at bruge mine kompetencer i forhold til faglig hjælp, men også i forhold til det medmenneskelige perspektiv. Jeg er god til at være sammen med unge, som har brug for en voksen at støtte sig op ad. Jeg er stabil og tager mit ansvar alvorligt, og har erfaring i at arbejde med unge med forskellige udfordringer som misbrug, angst og generel skolevægring. Jeg er fleksibel, og kan selv tilrettelægge min dag.
God undervisning er for mig en undervisning, som er tilrettelagt efter elevens behov, og som tager udgangspunkt i elevens kompetencer, men også udfordrer og stiller krav til eleven. Undervisningen skal være relevant og målrettet. Underviseren skal være nærværende og skal kunne agere i de situationer og muligheder, der må opstå i en undervisningssituation. Jeg har tidligere været optaget af kreativitet og innovation, hvilket ofte smitter af i min undervisning.
Jeg er som person rolig og anerkendende, og det inddrager jeg gerne i min undervisning. Når jeg ikke arbejder med unge eller laver musik, kan jeg godt lide at spille spil. Både brætspil og computerspil. Derudover sætter jeg gamle racercykler i stand, og kan godt lide at holde mig aktiv ved gåture, skateboard eller gennem træning i fitnesscenteret.