Velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Halfdan, jeg studerer Sociologi og er kæmpe nørd. Jeg elsker alt der hedder brætspil, kortspil, computer etc., og bruger også meget tid på at læse både skøn- og faglitteratur. Jeg spiller badminton og cykler for at holde mig aktiv, og forsøger at tilbringe mine ledige øjeblikke med mine venner. Jeg bruger i øjeblikket hovedportionen af min tid på mit studie, hvor jeg også er frivillig i forskellige udvalg og grupper på campus.
Min igangværende uddannelse inden for Sociologi giver mig noget ekstra ekspertise, når det kommer til samfundsfag og historie. Jeg er også halv englænder, og kender derfor til alle sprogets små finurligheder.
Min inspiration for at blive tutor kommer fra, at jeg selv kæmpede med store motivationsproblemer sidst i folkeskolen og gennem gymnasiet. Det var især hårdt at føle sig alene om den store arbejdsbyrde, og dengang ville jeg ønske at der havde været nogen, der kunne motivere mig. At lære er noget af det mest givende man overhovedet kan foretage sig, så jeg vil gøre mit bedste for at gøre læring spændende, og forhåbentlig motivere andre til at fortsætte med at lære så meget de kan.
Gennem mit medlemskab i foreningen 'Gifted Children' har jeg især fået erfaring med at forstå højtbegavede børn, som, ligesom mig, ofte mangler et skub for at opnå deres potentiale.
Det er min egen erfaring, at ordentlig feedback og problemorienteret læring er den bedste måde at forbedre sig på. Jeg er stor fan af at gøre opgaver til spil, og på den måde skabe yderligere motivation til rent faktisk at interessere sig for materialet. Jeg mærkede selv på mit efterskoleophold, hvor læringen rigtig ofte blev "gameified", at konteksten for læringen betyder meget. Det skal være sjovt, eller i det mindste interessant, at arbejde med de (ofte tørre og ensformige) lektier og opgaver som skolen kræver. I sidste ende er det alligevel vigtigst at være fleksibel som underviser. Det er eleven som er i fokus, og det er deres behov som skal opfyldes. Jagten på at finde de studieteknikker og arbejdsformer som fungerer for eleven, er hvad der faktisk betyder noget. Jeg forsøger at være fleksibel, og at tilpasse mig det tempo og de forventninger som eleven har til sig selv.