Velkommen til min underviserprofil!
Jeg hedder Lea og har færdiggjort en STX-uddannelse, hvor jeg havde en sproglig studieretning. Før det gik jeg på Den Danske Design og Håndværksefterskole (Innovations designlinjen 10.) og Internationale privatskole Bernadotteskolen (0.-9).
I min fritid elsker jeg at være sammen med både familie og venner.
Jeg er en imødekommende, energisk samt tålmodig og lyttende person. Jeg er også meget kreativt anlagt, og når jeg er alene elsker jeg at tegne, male, høre og spille samt lave musik. Jeg er nysgerrig og holder af at fordybe mig og få ny viden.
Hjemmefra fik jeg selv skolehjælp fra min far. Han støttede mig og lærte at alle lærer forskelligt og især vigtigheden i at føle sig stolt af sit arbejde. Min mor er skolelærer og det har bl.a. givet mig forståelse for, hvordan jeg samarbejder med andre på en empatisk og pædagogisk måde.
I skolen har jeg altid været god til gruppearbejde og gør mig umage med at ingen skal overses. Jeg mener at skolearbejde og læring gerne skal være sjovt og effektivt. Fagligt er jeg pligtopfyldende og arbejder systematisk og organiseret. Jeg går op i at formidle og lære både analogt og digitalt.
På gymnasiet var jeg redaktør for skolens skriveudvalg. Her sørgede jeg for et trygt og intimt rum, konstruktiv feedback, samtidig med at jeg havde forståelse for andres forskellige tilgange. Vi endte alle med en færdig digtsamling som vi var meget stolte af.
Med den enkelte elev vil jeg skabe et trygt arbejdsrum med plads til ro og fordybelse. Det er vigtigt, at der gives tid så personen føler sig tilpas og at udfordringer er en del af processen. Jeg vil gøre mit bedste for at eleven har det godt i mit selskab og at de får en god, varieret og engagerende undervisning. Jeg er lektiehjælper for at hjælpe andre med at kunne overskue skolelektier og forhåbentligt lide processen lidt mere. Jeg prioriterer, at personen selv kommer til at lære og forstå og dermed udvikle sine faglige kompetencer og opnå ønskede mål. Jeg vil stræbe efter at fremme selvstændig læring og styrke ansvar, så de udvikler gode studievaner og selvtillid til at kunne opnå faglige mål.