Jeg er en udadvendt, imødekommende og hjælpsom person. Succeskriteriet i mit arbejde, og der jeg føler, at det giver mening, opstår når jeg kan se, at mine elever har lært noget. Jeg er en kæmpe sprognørd, men måske en endnu større fodboldnørd, og går samtidig op i musik og film.
Som underviser går jeg op i, at alle mine elever lærer forskelligt, og jeg går derfor op i at variere mine undervisningsformer så meget så muligt. Herved bliver det samme materiale gennemgået på flere forskellige måder, så elever der er bedst til at tale/lytte, lærer materialet ligeså godt som elever, der er bedst til at læse/skrive. Jeg er samtidig en energisk underviser og tror på, at man sagtens kan have det sjovt samtidig med, at man lærer noget.
Jobbet som lektiehjælper giver mig noget helt særligt, fordi jeg i modsætning til mit arbejde som gymnasielærer, har tiden til at sætte mig godt ind i den enkeltes behov og arbejde sammen med eleven hen mod nogle helt konkrete målsætninger, vi sætter sammen. Læringen bliver herved et fælles projekt for eleven og jeg, og det er ligeså vigtigt for mig, som for eleven at komme i mål.