Jeg er en smilende, empatisk og engageret pige. Som underviser mener jeg, at man har et ansvar for at skabe ro og udvise en fordomsfri nysgerrighed overfor både elevens input og undervisningsmaterialet. En tryg og imødekommende atmosfære er bærende for en givende og positiv oplevelse af lektiehjælpen. Jeg tror på, at en underviser, der udviser en nytænkende entusiasme for sit fag, har det stærkeste udgangspunkt for at motivere eleven til at udbrede sin forståelse – selvstændigt såvel som i undervisningslokalet. Jeg tillægger det meget fokus at facilitere et rum, hvor eleven føler sig anerkendt og set for eventuelle frustrationer relateret til indlæringen.
Min folkeskolegang fandt sted på Hulvej Privatskole i Horsens Midtby. Parallelt med min 8. og 9. klasse var jeg udtaget til undervisningsforløbet Junior Talent for talentfulde folkeskolelever i Horsens Kommune.
I sommeren 2022 færdiggjorde jeg min studentereksamen (STX) på Horsens Gymnasium & HF. Sideløbende med min gymnasietid studerede jeg på Visuelt Gymnasium i Horsens på Billedskolens Talentakademi – et kunstnerisk undervisningsforløb med fokus på kreativ kompetence- og idéudvikling med afsæt i forskellige medier og materialer.
Siden da har jeg bl.a. arbejdet i en integreret daginstitution som pædagogmedhjælper i både vuggestue og børnehave. Derudover har jeg arbejdet på Regionshospitalet Horsens, hvor jeg var i kontakt med patienterne ifm. måltider.
Jeg er tildelt en studieplads på en bacheloruddannelse i medicin til vinterstarten i februar 2024 på Aarhus Universitet. Jeg er netop blevet færdiguddannet 200 timers-yogainstruktør fra YogaUnion Bali (certificeret af Yoga Alliance International) og faciliterer fra midten af oktober mine første timer.
Sideløbende med min skolegang har jeg både været instruktør i springgymnastik og en række kreative workshops for børn og unge. Det har altid glædet og inspireret mig enormt meget til at udvikle min egen undervisningsform. Jeg sætter en ære i at have en nærværende, kreativ og legende tilgang til indlæring og idéudvikling hos det enkelte barn.
Selv er jeg pårørende til familiemedlemmer og har bekendte med bl.a. autisme, ordblindhed og ADHD, hvilket har givet mig en naturlig motivation for at have en mere intuitiv og åben tilgang, når jeg selv har skullet lære fra mig. Særligt det individuelle behov for bestemte læringsmetoder har altid optaget mig meget.
I min fritid nørder jeg med biohacking og dens mange facetter: sociale relationer, psykisk og fysisk sundhed, træning, kost, mindfulness, søvn m.m. Som en pendant har jeg også altid været meget optaget af kulturlivet – især musik, filosofi og kunst. Mine modsatrettede hobbies tegner et fint billede af min generelle indgangsvinkel til andre mennesker: abstrakt og human, men også meget konkret og logisk. Af natur er jeg enormt kreativ og videbegærlig, hvilket afspejler sig i mit engagement og min passion for en lang række fag.