Mit navn er Marie. Som person er jeg meget åben og udadvendt. Jeg er flittig og ansvarsfuld. Derudover synes jeg selv, at jeg er god til at sætte mig i andres sted og hurtigt forstå, hvad de føler. I min fritid elsker jeg at tilbringe tid med mine venner og familie. Jeg er meget social og trives bedst i sociale fællesskaber. Derudover kan jeg rigtig godt lide at være fysisk aktiv, f.eks. gennem en løbetur, en tur i fitness eller bare en hyggelig gåtur med mine venner.
I min gymnasietid på Aalborg katedralskole hvor jeg tog en HF gik jeg i en ordblindeklasse. Alligevel er dansk mit bedste fag, sammen med psykologi. Jeg havde dansk på A-niveau, hvor jeg afsluttede med et 10-tal, og psykologi på B-niveau, hvor jeg afsluttede med et 12-tal.
I dansk er jeg både god skriftligt og mundtligt. Jeg har rigtig godt styr på især grammatikken, som mange kan have udfordringer med. Derudover har jeg en god forståelse for, hvordan man lærer bedst, når man er udfordret i et fag. Jeg har fået meget erfaring med gode læringsmetoder, da jeg selv har gået i en klasse, der var præget af ordblindhed. Selvom jeg ikke selv er særlig udfordret af ordblindhed, har jeg set nogle af mine klassekammerater, som har været meget præget af det. Jeg har derfor set og erfaret hvordan man lærer bedst, når man har svært ved dansk, og jeg har hjulpet flere af mine klassekammerater, hvis de har haft svært ved det.
I psykologi kan jeg også hjælpe andre. Det er et fag, der altid er kommet let til mig. Jeg har en stor interesse indenfor det og har derfor meget viden om faget. Jeg afsluttede det også med et 12-tal. På min HF valgte jeg at trække psykologi op fra C-niveau til B-niveau, da jeg havde så stor interesse indenfor faget. Vi var ikke mange i min klasse, der valgte at trække det op, så jeg gik på et psykologi-hold med kun 10 elever. Det gav mig en stor erfaring, da vi havde bedre mulighed for at få hjælp fra læreren, fordi vi ikke var så mange. På den måde har jeg også erfaret, at man får en bedre forståelse ved at bruge tid på det og ved, at læreren sætter sig ind i, hvordan hver elev lærer bedst.
Jeg tror også, at den bedste undervisning bliver skabt ved at sætte sig ind i, hvad eleven har svært ved, og tale med eleven om, hvordan han/hun føler, at man lærer bedst. Derudover tror jeg, det er meget vigtigt at skabe motivation for eleven, så personen har lyst til at blive bedre, i stedet for at mangle motivation. Jeg tror, den bedste motivation bliver skabt ved at man sætter sig i elevens sted, men også ved at skabe et godt forhold og samarbejde mellem tutor og elev.