Som underviser har jeg et kraftigt fokus på at lade motivation lede til interesse og læring; og har gode erfaringer med at skabe indgangsveje til det naturvidenskabelige ud fra den enkelte elevs egne interesser. Både for de elever, som er fagligt svage, og de elever, som på trods af deres faglige styrke ønsker hjælp til at sikre sig en høj karakter.
Jeg læser selv molekylær biomedicin på KU og har haft studiejob på Center for Healthy Aging i "Mærsk-tårnet" på Panum. Jeg har i løbet af min gymnasietid på HTX fået specialtilladelse til at tage fysik A som selvstudie oven i min Biotek/Mat/Kemi A-studieretning.
Min egen familie er nok en stor del af min motivation for at være underviser: Jeg er vokset op med en far, som er terapeut og underviser i kommunikation, en mor, som er pædagogisk leder, og en storebror, som er uddannet filosof; og samtaler om pædagogik, trivsel og alternative perspektiver har derfor været centralt i min opvækst i en meget snakkesalig familie.
Jeg har på grund af min ordblindhed selv stor erfaring med ikke at føle sig kompetent, at stå tilbage og udenfor, mens andre omkring en accelererer afsted i deres læring, uden at man kan følge med.
Efter min egen kamp med disse tanker har jeg stort fokus på at imødekomme og ændre disse tankemønstre, særligt pga. de store barrierer, disse tanker sætter for læringen, hvis ikke de takles.