Velkommen til min undervisningsprofil!
Mit navn er Olivia, og jeg elsker at lære fra mig. I nu 3 år har jeg lagt blod, sved og tårer i min gymnasielle uddannelse, og jeg ville elske at kunne give bare en lille del af mine erfaringer videre.
Jeg har spillet tennis i 11 år, har en kæmpe kærlighed til at tegne og være kreativ, og selvom det for mange nok lyder underligt, så elsker jeg skole! Det er ikke blot karakteren, der i mine øjne er essentiel, men i høj grad indsatsen og oplevelsen af læring. Jeg gik ud af gymnasiet med et snit på 11.7, vandt 3. pladsen i den nationale historiekonkurrence 2022, vandt et Johannes Schrøder legat på 10.000 kr, har været Rødekors ambassadør og ambassadør for mit gymnasie og samarbejdet med Gentofte kommune.
Derudover elsker jeg at være sammen med mennesker, og endnu bedre at lære nye mennesker at kende. Det giver mig både glæde og energi! Før har jeg været babysitter i flere år, arbejdet som tennistræner og er idag salgsmedarbejder på lagkagehuset.
I min undervisning stræber jeg efter at møde min elev i øjenhøjde. Sidder jeg med en ti-årig, er det på ingen måde de samme tilgange, som ved en 2.g’er der skal have hjælp til videnskabsteori. For mig er det yderst vigtigt, at min elev under ingen omstændigheder føler sig uintelligent eller dum. Det lyder måske banalt, men selv har jeg haft adskillige oplevelser i et undervisning lokale, hvor man har været bange for at stille spørgsmål grundet en frygt for at få et svar, der hedder “ej ved du ik det”. Der er intet værre. Tværtimod skal eleven føle, at det er fuldkommen normalt at have svært ved et fag, og at INGEN spørgsmål er dumme. Spørgsmål er vejen til læring og en dybere indsigt i et fag.
Selv har jeg prøvet at have svært ved et fag, og oplevet følelsen af at have brugt timer på en bestemt opgave, som alligvel ender med ikke at gå som håbet. Det er både frustrerende, og man sidder og tænker “gid at min far var matematiklærer”, eller “gid at jeg lige kunne ringe til en ven”. Oftest finder man heldighvis også ud ad, at det ikke var så svært igen, og at man simpelthen bare manglede en person til lige at skubbe en i den rigtigt retning. Jeg elsker at være “den person”! Derfor er jeg lektiehjælpen ved GoTutor.