HVORFOR ER JEG LEKTIEHJÆLPER HOS GoTutor?
Enhver (gymnasie)elev fortjener en fagligt kompetent tutor, der indgyder tryghed hos eleven, mens vedkommende understøttes i at skærpe sine faglige kompetencer og sin personlige udvikling – Jeg er den tutor, du har brug for.
UNDERVISNINGSPROFIL
Jeg er nyuddannet kandidat i offentlig administration. Derfor er jeg særligt i stand til at undervise dig i samfundsfag. Jeg kan desuden understøtte dig i engelsk med afsæt i min internationale gymnasieuddannelse og 3,5 års ophold i udlandet. Jeg kan hjælpe dig med studieteknik og så kan jeg hjælpe dig med at kvalificere din SRO/SRP-opgave.
Jeg er uddannet samtaleterapeut og kan hermed hjælpe dig til at skabe og opretholde et positivt selvbillede: Jeg er der til at gribe dig i samarbejde med dine forældre, når du føler dig fagligt og personligt udfordret.
Når jeg underviser dig, er jeg særligt optaget af at samskabe og facilitere det trygge, aktive, nysgerrige og undersøgende læringsrum med dig. Her er der netop plads til, at du kan begå fejl, idet fejl = læring > udvikling > succes!
Jeg er særligt optaget af at skærpe dine analytiske færdigheder og dine formidlingsevner, da du får særligt brug for dem på universitetet og arbejdsmarkedet.
Jeg ser gerne, at jeg løbende evaluerer, styrer og skaber dit lektiehjælpsforløb sammen med dig og dine forældre mhp. din trivsel og faglige udvikling.
Jeg underviser online og ansigt til ansigt afhængigt af, hvad du er tryggest ved og finder mest givende.
UNDERVISNINGSERFARING
Jeg har 3 semestres gæsteundervisningserfaring med socialrådgiverstuderende på Københavns Professionshøjskole. Her har jeg samarbejdet, planlagt og udviklet undervisningsforløb med mine undervisningskolleger iht. deres retningslinjer.
HVAD SIGER MINE ARBEJDSGIVERE OG KOLLEGER OM MIG?
De beskriver mig som en fornøjelig person at dele selskab med og som en person der stiller skarpe spørgsmål. De oplever mig desuden som reflekteret og nænsom overfor mine kolleger og medmennesker. De føler sig trygge ved min gennemgående ordentlighed og seriøsitet, når vi i fællesskab løser arbejdsopgaver.
HVEM ER JEG MIN FRITID?
Jeg wind-/kitesurfer, klatrer, løber, (vinter)bader, dyrker yoga og mediterer. Jeg dyrker min spiritualitet, min personlige udvikling og mine skønne venner: sammen dyrker vi dybe samtaler, lattermilde og befriende øjeblikke samt mad, kunst og kultur. Jeg elsker og værdsætter samværet med min familie (er f.eks. lige blevet onkel) - tak for dem!
KÆRE ELEV, HVEM ER DU?
På baggrund af mine egne livserfaringer, forstår jeg, at der sker mange spændende og til tider forvirrende ting i dit ungdomsliv - både privat, i fritiden og ikke mindst i skoletiden. Det er der plads til!
Samtidig forventer jeg også, at du øver dig i at møde forberedt op til vores undervisningstime:
- dels ved at du øver dig i at tro på at fejl = læring = udvikling = succes
(derfor er det både normalt og vigtigt at fejle, hvis du ønsker at nå i mål);
- dels ved at tro på, at der ikke findes dumme spørgsmål - kun gode spørgsmål;
- dels ved at medbringe relevante skoleting (bøger, penalhus, computer osv.) til faget, jeg skal hjælpe dig med;
- dels ved at du videst muligt har læst op på dine lektier, så vi kan lave dem;
- dels ved at du fra gang til gang har tænkt over og fortæller mig, hvordan du har brug for min hjælp ift. dine lektier.
Sådan kan jeg bedst muligt hjælpe dig til at hjælpe dig selv - med at opnå succes!
Og derfor er det vigtigt, at min lektiehjælp tager afsæt i netop dine behov!
Jeg forventer desuden:
- at vi øver os i at samarbejde og at vi tager vores samarbejde alvorligt;
- at der samtidig også skal være plads til fejring af dig, kaglende latter og sjov;
- at du øver dig i at turde sige til/fra og i at stille mig spørgsmål, når der er noget, du misforstår eller har brug for fra mig. Ellers sig det til Mor og Far, så de kan sige det til mig.
Det er helt ok:
- at du til tider også møder op til undervisning uden at være forberedt.
- at du kommer til undervisning på dine "dårlige dage", hvor du f.eks. føler dig lidt nede og/eller mindre motiveret.
- at du oplever og udtrykker (store) følelser over f. eks. lektierne eller andet undervejs, når vi samarbejder. Der er plads til dig og du er god nok, som du er!
Lad os undersøge og rumme alt ovenstående i fællesskab, når du kommer til undervisning hos mig. Gerne mhp. at du kan rette fokus mod studiebolden, så du går herfra med succesoplevelser i skoletasken - Du kan godt!
ER JEG MON DIN TUTOR?
Jeg er sikker på, at vi skaber os et spændende undervisningsforløb med trygge rammer samt underholdende, analyserende og læringsrige dialoger. Her hjælper vi dig til at løse dine samfundsfaglige-, engelske- og større skriftlige opgaver. Samtidig opbygger og puster vi til din personlige og faglige gnist - gerne så begejstringen kommer til at lyse ud af dig.
Jeg ved, at du allerede er skarpsindig; jeg er overbevist om, at du har en masse drømme; jeg hjælper dig fagligt med at nå i mål - er jeg mon din tutor?
Bedste hilsner
Jarl