Hej og velkommen til min underviserprofil!
Hvorfor er jeg lektiehjælper hos GoTutor?
Enhver (gymnasie)elev fortjener en fagligt kompetent tutor, der indgyder tryghed hos eleven, mens vedkommende understøttes i at skærpe sine faglige kompetencer og sin personlige udvikling – Jeg er den tutor, du har brug for.
Undervisningsprofil:
Jeg er nyuddannet kandidat i offentlig administration, hvorfor jeg er særligt kompetent til at undervise dig i samfundsfag. Jeg kan desuden understøtte dig i engelsk med afsæt i min internationale ungdomsuddannelse og 3,5 års ophold i udlandet. Jeg kan hjælpe dig med studieteknik og så kan jeg hjælpe dig med at kvalificere din SRO/SRP-opgave.
Når jeg træder i karakter som din underviser, er jeg særligt optaget af at samskabe og facilitere det trygge, aktive, nysgerrige og undersøgende undervisningsrum med dig. Her er der netop plads til, at du kan begå fejl, så du kan lære, udvikle dig og opnå succes! Fejl = læring = udvikling = succes. Herudover er jeg særligt optaget af at skærpe dine analytiske færdigheder og dine formidlingsevner, da det er disse kompetencer, du får særligt brug for under din videre færd på f.eks. universitetet og ikke mindst på arbejdsmarkedet.
Jeg er desuden uddannet samtaleterapeut og kan med denne kompetence hjælpe dig til at skabe og opretholde et konstruktivt selvbillede: Jeg er der til at gribe dig i samarbejde med dine forældre, når du føler dig fagligt og personligt udfordret.
Jeg ser gerne, at jeg løbende evaluerer, styrer og skaber dit lektiehjælpsforløb sammen med dig og dine forældre mhp. din trivsel og faglige udvikling. Jeg underviser både online og ansigt til ansigt afhængigt af, hvad du føler dig tryg ved og hvad du føler er mest givende for dig.
Undervisningserfaring:
Jeg har 3 semestres gæsteundervisningserfaring med socialrådgiverstuderende på Københavns Professionshøjskole. Her har jeg samarbejdet, planlagt og udviklet undervisningsforløb med mine undervisningskolleger iht. deres retningslinjer.
Nuværende arbejde:
Jeg freelancer pt. som eksamensvagt på Birkerød Gymnasium, hvor jeg understøtter gymnasieleverne gm. deres eksamination, så de får den bedst mulige oplevelse inden for angivne eksamensretningslinjer.
Jeg freelancer desuden som Undersøger & Facilitator i De Anbragtes Vilkår, hvor jeg interviewer anbragte unge mhp. at udvikle anbringelsesområdet i samarbejde med offentlige myndigheder.
Herudover søger jeg fuldtidsarbejde - gerne som gymnasielære eller i det offentlige inden for klima- eller socialområdet. Jeg brænder bl.a. for at undervise og understøtte unge mennesker; og for at udvikle løsninger på komplekse samfundsproblemer i samarbejde med relevante aktører.
Hvad siger mine arbejdsgivere og kolleger om mig?
Mine arbejdsgivere og kolleger beskriver mig som en person, der er fornøjelig at dele selskab med og som en person der stiller skarpe spørgsmål. De oplever mig desuden som reflekteret og nænsom overfor mine kolleger og medmennesker. De føler sig trygge ved min gennemgående ordentlighed og seriøsitet, når vi i fællesskab løser arbejdsopgaver.
Hvem er jeg i min fritid?
Jeg wind-/kitesurfer, klatrer, løber, (vinter)bader, dyrker yoga og mediterer. Jeg dyrker min spiritualitet, min personlige udvikling og ikke mindst mine skønne venner: sammen dyrker vi dybe samtaler, lattermilde og befriende øjeblikke samt mad, kunst og kultur.
Jeg elsker og værdsætter samværet med min familie - tak for dem! Jeg er særligt henrykt over mit bånd til min nu knap så lille kusine (18år) og fætter (12år): mens jeg yder omsorg og ansvar for dem, bruger vi mange eventyrlige timer på at træne vores lattermuskler. Jeg er nybagt onkel til min skønneste lille nevø på 1,5 md.
Kære elev, hvem er du?
Jeg forstår, at der sker mange spændende og til tider forvirrende ting i dit skoleliv og i dig med identitetsopbygning og evt. personlige kriser; familie, venner og evt, kæreste; fritidsaktiviteter, dine første fester og evt. dit første arbejde; samt alt andet der ellers skal afprøves i- og uden for skoletiden. Det er der plads til! Samtidig forventer jeg også, at du øver dig i at møde forberedt op til vores undervisningstime:
- dels ved at du øver dig i at tro på at fejl = læring = udvikling = succes
(derfor er det både normalt og vigtigt at fejle, hvis du ønsker at nå i mål);
- dels ved at tro på, at der ikke findes dumme spørgsmål - kun gode spørgsmål;
- dels ved at medbringe relevante skoleting (bøger, penalhus, computer osv.) til faget, jeg skal hjælpe dig med;
- dels ved at du videst muligt har læst op på dine lektier, så vi kan lave dem;
- dels ved at du fra gang til gang har tænkt over og fortæller mig, hvordan du har brug for min hjælp ift. dine lektier.
Sådan kan jeg bedst muligt hjælpe dig til at hjælpe dig selv - med at opnå succes!
Og derfor er det vigtigt, at min lektiehjælp tager afsæt i netop dine behov!
Jeg forventer desuden:
- at vi øver os i at samarbejde og at vi tager vores samarbejde alvorligt;
- at der samtidig også skal være plads til fejring af dig, kaglende latter og sjov;
- at du øver dig i at turde sige til/fra og i at stille mig spørgsmål, når der er noget, du misforstår eller har brug for fra mig. Ellers sig det til Mor og Far, så de kan sige det til mig.
Det er helt ok:
- at du til tider også møder op til undervisning uden at være forberedt.
- at du kommer til undervisning på dine "dårlige dage", hvor du f.eks. føler dig lidt nede og/eller mindre motiveret.
- at du oplever og udtrykker (store) følelser over f. eks. lektierne eller andet undervejs, når vi samarbejder. Der er plads til dig og du er god nok, som du er!
Lad os undersøge og rumme alt ovenstående i fællesskab mhp. at du (atter) kan rette fokus mod studiebolden, så du går fra vores undervisning med endnu en succesoplevelse i skoletasken - Du kan godt!
Er jeg mon din tutor?
Jeg er sikker på, at vi skaber os et spændende undervisningsforløb med trygge, underholdende, analyserende og læringsrige dialoger, hvor både du og jeg hjælper dig til at løse dine samfundsfaglige-, engelske- og større skriftlige opgaver. Samtidig opbygger og puster vi til din personlige og faglige gnist, så du gerne kommer til at stråle ud af dine øjne og med træk på dit smilebånd.
Jeg ved, at du allerede er skarpsindig; jeg er overbevist om, at du har en masse drømme; jeg hjælper dig fagligt med at nå i mål - er jeg mon din tutor?
Bedste hilsner
Jarl