Jeg er på nuværende tidspunkt igang med min kandidat på DTU, hvorfra jeg også har min bachelor. Som person er jeg positiv, optimistisk og elsker udfordringer - især på det faglige plan. Jeg bruger meget tid på at fordybe mig i mine faglige interesseområder, men har også et aktivt socialt liv, hvor jeg nyder at være ude blandt mennesker og omfavne dagligdagens spektakler. Jeg har engageret mig i studielivet på min uddannelse ved at være tutor og sidde i mit studieråd og fællesråd, da jeg mener, at det sociale aspekt på en uddannelse kan være en stor hjælp for tilfredsheden og engagementet i studiet.
Indlæring er en subjektiv ting, og processen fungerer forskelligt for alle personer. Jeg mener, at der er enorm stor værdi i at identificere, hvordan den enkelte person lærer, og derefter arbejde med materialet på en konstruktiv måde, der understøtter de personlige præferencer. Det kan være enormt frustrerende, når man ikke føler, at man har de faglige kompetencer, som man ønsker at opnå, men jeg er overbevist om, at frustrationen kan erstattes, hvis man indgår i et samarbejde, der fokuserer på den enkelte elev. Det kræver tålmodighed fra begge sider, når man underviser - indlæring er en proces, og selvom det kan virke langsommeligt, så er gentagelse og repetition en vigtig faktor, når man underviser, men dette kan sagtens opnås uden, at det bliver for 'tørt'.
I løbet af mit sabbatår arbejdede jeg som lærervikar på en folkeskole og jeg har privat undervist gymnasieelever i matematik i omtrent 8 år. Gennem dette har jeg erfaring med mange forskellige elever, der alle har haft individuelle præferencer i forhold til læringsmetoder og motivation. Personligt går jeg meget op i at benytte de værktøjer som sættes til rådighed fra skolens side, men samtidig er det ikke nødvendigvis er her forståelsen for emnet etableres. Derfor er det vigtigt at få illustreret og gennemarbejdet det teoretiske stof, for at værktøjet kan benyttes bedst muligt.
Jeg har altid selv elsket at gå i skole, og i det hele taget synes jeg, at det er fantastisk at lære. Jeg har personligt fundet enorm motivation for at lære fra tidligere undervisere og har oplevet, hvordan en passioneret underviser kan understøtte indlæringen. Jeg ønsker at videreformidle min passion for læring og gøre det på en måde, hvor eleven føler sig hørt og forstået.