Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Laurits, og som person er jeg glad og udadvendt. Jeg er pligtopfyldende, punktlig og omhyggelig i de opgaver, som jeg arbejder med. Jeg er ved at tage en bachelor i latin med tilvalg i nordisk sprog og litteratur på Århus Universitet. Når jeg ikke laver skolearbejde, kan jeg lide at læse, se en masse sport og også selv forsøge at holde mig i form.
Som underviser har jeg erfaring fra en rolle som tutor for de nye elever på Silkeborg Gymnasium og som instruktor i latinsk propædeutik ved Århus Universitet. Latinsk propædeutik udgør de to indledende semestre på latinuddannelsen, hvor man underviser de nye elever i fagets grundlæggende grammatik. Både som tutor og instruktor har jeg derfor været vant til at hjælpe elever med problemer, der kan strække sig ud over det faglige og f.eks. også handle om overvældelse eller usikkerhed.
Jeg er altså vant til at formidle, og jeg forsøger altid at gøre dette ved at inddrage eleverne i deres egen læring. Målet er ikke at lave arbejdet for dem, men at hjælpe dem med selv at kunne arbejde med deres opgaver. For mig er det god undervisning, når begge parter aktivt deltager i at løse opgaven, og når eleven føler, at han/hun har lært noget, som vil kunne bruges udover den specifikke lektie.
Gennem begge dele af min uddannelse har jeg desuden opnået en solid, sproglig forståelse. Noget, som jeg derfor altid vil kunne hjælpe med, er stavning og kommatering.
Jeg vil i mit forhold til eleven altid forsøge at finde noget, som vi har til fælles, og som kan hjælpe med at skabe en god relation og tryghed fra start. Det er min oplevelse, at elever har nemmere ved at lære og tage imod information fra en, som de kan identificere sig med. For mig er det derfor altid et mål at skabe et indbyrdes forhold, der indbyder til tryghed og tillid.
Jeg er lektiehjælper ved GoTutor af samme årsag, som jeg har været tutor på Silkeborg Gymnasium og instruktor ved Århus Universitet. Fordi det er min passion at undervise og hjælpe andre, og fordi jeg håber på en dag at kunne have det som mit faste arbejde. Jeg er vild med at give min viden videre til andre, og jeg føler altid, at jeg selv lærer noget ved at hjælpe andre med det, jeg kan.
Jeg glæder mig til at møde min næste elev!