Jeg har et stærkt ønske om at hjælpe unge mennesker med at få en følelse af, at de godt kan lykkes, selvom de tidligere har oplevet større udfordringer. Derudover er jeg i gang med at uddanne mig til folkeskolelærer, hvilket naturligvis er en stor motivation i mit job som tutor, og jeg er sikker på, at det kan være med til at styrke min naturlige omgang med børn og unge mennesker.
Jeg har så længe, jeg kan huske, haft øje for dem, som skulle have en ekstra hånd. Det har derfor altid være et naturligt træk hos mig at sørge for, at de, som skilte sig ud fra mængden, stadig oplevede at være en del af fællesskabet. Dette ligger mig stadig meget på sinde, og det er min store vision, at alle børn og unge mennesker skal have lov til at opnå følelsen af at lykkes. Dertil finder jeg en differentieret undervisning af stor betydning, da den netop er med til at benytte læringsmåder, så flere kan få en chance.
En solstrålehistorie:
Min lillebror havde i en årrække oplevet mange nedture i den almene folkeskole på grund af sine diagnoser (ADHD og autisme). Det påvirkede mig på den måde, at det faldt mig meget naturligt at påtage mig en rolle, hvor jeg kunne bidrage til at skabe nogle nye succeser for ham. Dette ved jeg har haft en stor betydning for ham og hans skolegang, hvilket er blevet bekræftet ved møder hos kommunen.
Hvilken relevant erfaring har jeg i relation til jobbet?
Jeg har arbejdet som vikar på en folkeskole, hvilket har ført mig videre til at tage uddannelsen som folkeskolelærer, hvor jeg lige nu går på 4. semester. Jeg er færdiguddannet dansklærer til sommer. Derudover har jeg arbejdet i cirka 2 år indenfor specialområdet, her primært med mennesker med multihandicap og hjerneskade. Endelig har jeg siden 2016 ageret mentor for min lillebror, som har diagnoserne ADHD og autisme.
Afslutningsvis er det relevant at nævne, at jeg er et meget åbent menneske. Jeg formår at enes med størstedelen af dem, som jeg møder på min vej. Dette ser jeg som en stor fordel i et job, hvor jeg skal indgå i en relation med andre. Specielt i et job, hvor kontakten primært er 1:1.