Hej - mit navn er Jakob:))
Hvis du vælger mig som jeres lektiehjælper, så vælger i en person, der forstår vigtigheden af, at undervisningen tager udgangspunkt i succesoplevelser. Det er nemlig sådanne oplevelser, som giver motivation til at lære nyt!
En af mine lærere udtalte engang: "Man kan finde tusind som kan teorien. Men det er kun et fåtal af dem, som kan formidle det på en god og spændende måde."
Jeg har i mine sabbatår modtaget undervisning - med udgangspunkt i dialog- og personlighedsmodeller samt konflikthåndtering - der kan hjælpe med at sikre den gode oplevelse. Med disse redskaber i bagagen, vil jeg gøre alt i min magt for at sikre, at undervisning ikke tager udgangspunkt i koordinater, grammatik og årstal. Men i stedet, hvad eleven finder motiverende.
Som underviser har jeg tidligere haft individuel musikundervisning med elever i SFO-alderen. Derfra har jeg dannet god erfaring med, hvordan man skaber en tryg relation på tomandshånd.
Min motivation for at være lektiehjælper er, at bruge min tid på noget med en mening og et formål. For mig er dette ikke blot en måde at tjene; det er også en mulighed for at gøre en forskel.
Personligt er jeg netop hjemvendt fra et højskoleophold og er i gang med mit andet sabbatår. Forhåbentligt starter jeg på studie til sommer.
Jeg forestiller mig, at vi i fællesskab lægger en plan for, hvad de enkelte undervisningstimer skal bruges på. Men der skal selvfølgelig være plads til ændringer både fra dag til dag, hvis eleven har en super god eller dårlig dag. Men også ændringer på det overordnede plan, hvis du ønsker at fokus skal lægge anderledes.