Hej og velkommen til min underviserprofil!
Jeg har i mange år, til trods for mit arbejde som læge, selvstuderet matematik og fysik tildels med lærebøger på universitets niveau.
Har godt kendskab til og har flere lærebogssystemer på A-niveau i de nævnte fag i gymnasiet.
MatA1 A2 A3 STX. Kernestof mat 1,2 og 3, Mat B2 hyl og lærebog matematik B1 og B2 STX.
I fysik: En verden af fysik A,B og C, Grundlæggende fysik A og B HTX, Grib fysikken fysik for gym B nbeiveau.
Jeg interesserer mig en del for sport. Har forsøgt mig med en del sportsgrene dog med begrænset succes. Løber nu 3 gange ugentligt i Vognsbølsparken.
Som tutor vil jeg fokusere på, at motivere eleven til en erkendelse af, at faget vitterlig er noget, der har stor praktisk betydning. Mange af de helt almindelige tekniske ting, vi bruger og kender i dagligdagen er i betydelig grad udviklet på basis af de naturvidenskabelige fag. Jeg tror, at mulige vanskeligheder i forståelsen af visse dele af undervisningen forholdsvis let kan nedbrydes af alle elever, hvis man ser relevansen i praksis.
Jeg har undervist gymnasieelever i fagene i mere privat regi og da erfaret, at når tingene går op for eleven, bliver det hele pludseligt meget lettere.
Grunden til, at jeg har meldt mig som tutor er, at jeg synes det kunne være ret sjov for mig at gå ind til
opgaven og forhåbentligt opleve fremdriften med at indlære fagene og eliminering af den misforståelse, at det er svært; desuden har jeg god tid til opgaven.
Indlæringsmæssigt har jeg erfaringsmæssigt en ide om, at selv om en time på skolen gav indtrykket, at man kun havde forstået noget af det gennemgåede, er der alligevel noget latent eller skjult i erindringen altså tildels forstået. Dette latente til dels indlærte skal man prøve at fange op straks efter timen ved diskusion med kammerater eller evt. med en tutor.
Kort repetition /oversigt af noget man gennemgik/læste nogle dage inden fremmer kontinuitet og overblik.
Jeg ser frem til at lære dig at kende.