Som en engageret gymnasieelev, der lægger vægt på uddannelse og læring, ønsker jeg at støtte andre i deres læringsrejse og hjælpe dem med at opnå deres mål.
Jeg bruger en betydelig del af min tid på skolen, da jeg arbejder målrettet på at blive optaget på medicinstudiet på Københavns Universitet til sommer. Mit store interesseområde er de videnskabelige fag, især biologi, hvilket også afspejles i, at jeg går på en HTX (NEXT Sukkertoppen).
Som underviser besidder jeg en stille og rolig tilgang, der skaber en forstående og engageret atmosfære. Jeg har en passion for at planlægge i god tid, overholde deadlines og sætte realistiske mål. Min tidligere erfaring med undervisning i aldersgruppen 12-16 år gennem organisationsarbejde har bidraget til mine færdigheder på dette område.
I løbet af de tre år, hvor jeg har været tilknyttet DMC (Danish Muslim Center), har jeg særligt i det seneste år fokuseret på at udvikle karakteren hos teenagerne i organisationen. Dette indebærer at udarbejde undervisningsmateriale og levere undervisning til unge i alderen 12-16 år. Samtidig har jeg deltaget i administrative møder og fået indblik i organisationens vision og struktur.
For at skabe en dyb forbindelse til hver enkelt elev og gøre undervisningen så engagerende som muligt, lægger jeg vægt på at opstille grundlæggende mål i samarbejde med eleven og diskutere forskellige strategier, der bedst fremmer individuel fremgang. Interaktive øvelser, diskussion og praktisk arbejde baseret på teori er metoder, jeg anser for at være værdifulde, da de bringer variation og bedre forståelse til undervisningen. Desuden prioriterer jeg elevens ønsker og behov for at tilpasse undervisningsformen.
At blive lektiehjælper hos GoTutor er en mulighed, hvor jeg kan videreudvikle mine egne kompetencer, samtidig med at jeg hjælper andre på deres læringsrejse. Jeg er begejstret for at kunne være en del af GoTutors team og bidrage til elevers succes og udvikling.