Hvem er jeg?
Hej, mit navn er Anne-Sophie Christensen, til dagligt går jeg på en gymnasial uddannelse (STX). Før gymnasiet tilbragte jeg et år på en efterskole, hvor jeg gennemførte 10. klasse. På efterskolen fik jeg også, spillet en masse fodbold hvilket stadig er, noget jeg elsker og gør mig rigtig meget i, både at se det og at spille det selv på et relativt højt niveau. Faktisk var et af mine første jobs også at være fodboldtræner - hvilket har lært mig en masse ting og hjulpet mig med at udvikle kompetencer, som bestemt også kan bruges som underviser. Som fodboldtræner arbejdede jeg med spillere på alle niveauer og i forskellige aldersgrupper. Jeg var ansvarlig for et hold med børn i aldersgruppen 2-4 år (drenge/piger), et mellemhold for 6-8-årige (drenge/piger) samt det mest avancerede hold i klubben, "skills" (10-15 årige, drenge/piger).
Da jeg bruger så meget tid på min egen fodbold nu, havde jeg brug for at der også var dele af mit liv der ikke handlede om fodbold, dog vil jeg super gerne stadig arbejde med børns udvikling, og derfor tænkte jeg at et arbejde som tutor ville være perfekt for mig, da jeg altid har været god i skolen.
Udover min vildt fede hobby og mit tideliger job, er der også andre ting jeg har at byde på. Jeg er et super optimistisk, relaterende, koordinerende, målorienteret og ikke mindst karismatisk menneske, der det meste at tiden oser at god energi og højt humør.
Hvad er jeg god til, og hvad kan jeg bidrage med?
Jeg gik ud af folkeskolen med et snit på 11,4 og ud af 10. med et snit på 11,7 - hvilket opsummerer ret godt hvad jeg er i stand til undervisningsmæssigt. Men det er ikke kun en karakter der kan fortælle om mine evner. Mine spidskompetencer ligger dels i de basis ting der optræder inde for de forskellige fag, derudover er jeg særligt dygtig til at formulere mig på skrift, om det er en redegørelse i historie, hvordan man stiller en god problemregning op, eller hvordan man skriver et godt debatindlæg, eller en samfundsfaglig analyse. Det med analyser er især noget jeg er dygtig til, og her kan jeg oftest se ting som andre ikke kan, dog kan jeg hjælpe andre til at udvikle evnen til selv at kunne se det.
En ting jeg også er rigtig dygtig til og selv synes er super spændende er forberedelse til en mundtlig eksamen, hvor jeg er dygtig til at hjælpe med en god disposition og at skabe et overblik, men derudover kommer jeg med en masse erfaring, der kan hjælpe eleven til at forstå hvordan eksamen foregår og fx hvilke udtryk og vendinger der er gode at benytte.
Det er dog ikke kun min faglige dygtighed der gør mig til en god underviser, min sport har hjulpet mig med at blive en holdspiller og derfor en god samarbejdspartner - hvilket der er behov for, både mellem mig og barnet men også med forældrene.
Hvilket bringer mig videre til min undervisningsstrategi, jeg tror ikke på at et barn der har svært ved en stor opgave som sådan udvikler sig ved at kaste sig over opgaven med det samme, det er i stedet vigtigt for mig at bryde opgaven ned i bider der er overskuelige og overkommelige for barnet, både så barnet oplever personlige sejre, men dels også så barnet ikke går død i opgaven.
Derfor er et godt sammenarbejde med barnet og forældrene vigtigt for mig så vi sammen kan få skabt en undervisningsplan der passer perfekt til hvor barnet er nu og hvor barnet skal bevæge sig hen.
Jeg ser frem til muligheden for at dele mine evner og passion for læring som tutor.