Jeg er pensionist, uddannet lærer (matematik), uddannet erhvervsskolelærer, uddannet svagstrømstekniker og tidligere international underviser for Ericsson og Siemens. Har undervist i folkeskolen, på EUC, HHX og fagskoler. Har ydet meget 1-1-lektiehjælp i matematik på alle niveauer og gør det stadig.
Jeg har kæmpe undervisningserfaring og har haft meget stor succes med alle mine 1-1-elever. Jeg underviser på elevernes niveau ud fra parolen: "Vi skal forstå det, ikke bare nå det". Hvor folkeskolen tit ligger under for at skal nå et pensum og som regel har (for) mange elever i klassen. Den typiske replik, jeg tit har hørt på lærerværelset: "Ved han ikke det, det har jeg da fortalt", men at få det fortalt er jo ikke ensbetydende med læring. Meget undervisning i folkeskolen er slet ikke undervisning, men opremsning, hvor tit kun de meget begavede får udbytte af det.
Matematik er mit hovedfag. Det har jeg arbejdet med i mere end 30 år, men som lærer har jeg også haft mellemtrinklasser i både engelsk, dansk og geografi.
Sammen med min undervisningserfaring har jeg også en kæmpe livserfaring, som jeg gerne drager ind i undervisningen i form af relevante eksempler fra hverdagen.
Jeg har et godt tag på de unge mennesker, og hvis de vil, får de ikke en bedre makker end mig. Det er et spørgsmål om tilrettelæggelse af undervisningen, og at børnene bringes til at tro på, at de kan. De små succesoplevelser skaber tillid, tillid avler glæde og opmærksomhed, som igen avler læring.
Mvh. Christian