En frisk, ung fyr, som elsker at arbejde med børn og unge, fordi jeg nok selv er lidt af en barnlig sjæl. Jeg forsøger altid at se mennesker i øjenhøjde, selv hvis jeg skal bukke mig undervejs, og så er jeg evigt klar med en dårlig joke og en skævt smil, når jeg synes der er behov for det. I min fritid er jeg glad for fodbold og fitness, computerspil med vennerne, og måske endda en god bog i ny og næ.
Jeg prioriterer altid først og fremmest at opbygge en god og ligeværdig relation til de elever jeg arbejder med, da det er min overbevisning, at undervisning kræver tryghed og gensidig respekt. Derudover tror jeg på at man ved at fokuserer på elevens styrker kan opbygge den faglige selvtillid som giver dem bedre mulighed for at arbejde med de svære ting.
Herefter tager jeg højde for hvad den enkelte elev har brug for. Jeg har en god forståelse af de forskellige faktorer, som enten fremmer eller hæmmer den enkeltes motivation i forbindelse med læring. Hertil gennemgik jeg i efteråret et forløb på Rønde Højskole, hvor mit linjefokus var på psykologi og pædagogik, herunder teorier og viden om, hvordan børn og unge bedst tager imod læring i forskellige stadier af deres skolegang.
Jeg er i stand til at varetage det pædagogiske ansvar for, at lektierne bliver lavet og forstået, men brænder især for læringsprocessen, og de mekanismer som driver den. Jeg er særligt glad for de opgaver hvor fagligheden kommer først, og hvor eleven har en ægte interesse for sit eget projekt. For mig er samarbejdet mellem underviser og elev det der gør undervisning fedt. Der er ikke noget bedre end det øjeblik, hvor man i fælleskab kommer frem til noget der pludseligt giver mening.
For tiden arbejder jeg som lærervikar. Men en af de ting jeg savner på mit nuværende arbejde er fordybelsen i den enkelte elev og deres faglige projekt, som nogle gange kan gå tabt, fordi ansvaret for helheden tager over. Det håber jeg at kunne finde i et arbejde som privat underviser. Jeg har valgt et arbejde hos GoTutor, fordi jeg er overbevist om, at dem jeg arbejder med kan lære mig lige så meget som jeg kan lære dem, og fordi jeg håber at kunne gøre en forskel for netop jeres barn.