Hej og velkommen til min underviserprofil!
Erfaring og kompetencer:
* Topkarakterer (12 og 10, mundtligt og skriftligt) i flere universitetsfag som idéhistorie, videnskabsteori, religionshistorie og religionsvidenskabelige sidefag. Det er krævende fag, der kræver et godt sprog, historisk overblik samt avanceret refleksions- og formuleringsevne.
* Universitær erfaring med grammatisk analyse (dansk og arabisk), opgaveskrivning, mundtlig eksamen og studieteknik.
* Musik og engelsk på højniveau (A) i gymnasiet. Begge fag anvendt professionelt i flere år efter med speciale i sangskrivning, studieoptagelse, lydteknik og producering af lydprodukter. Flere af mine produktioner har været på radio, i serier og i tv-programmer i ind- og udland.
* Matematik (A) fra efteruddannelse.
* Uddannet grafiker og grafisk designer fra Frederiksberg Tekniske Skole. Kompetencerne anvendt som selvstændig med speciale i animation, musikvideoer, storytelling og konceptualisering.
* Har undervist børn med særlige behov i rytmik, været konsulent i kreative projekter for unge og voksne, er vant til at hjælpe min kones 9-årige søn med hans lektier og har undervist i arabisk på et grundlæggende niveau.
Mig som person:
* Smilende, tålmodig og fokuseret
* Ambitiøs, forventningsfuld og passioneret
* Kreativ
* Masser erfaring med computerspil, sport, film og ungdomstendenser
Som kreativ og selvstændig har det lykkedes mig at arbejde med kunst, kultur, sprog og mennesker hele mit liv. Fra da jeg som barn tegnede pjecer for kommunen, til mit ungdomsliv, hvor jeg turnerede i Danmark og Europa med cirkus og ungdomsteater – og videre gennem mit eget firma, hvor jeg arbejdede professionelt med musik, komposition, sangskrivning og kunst i Europa, USA og Nordafrika. Indtil jeg i en moden alder søgte en boglig hverdag med religionsstudier og arabisk på Københavns Universitet.
Min erfaring med de fag, jeg vil formidle, er ikke kun teoretisk, men også praktisk. Jeg har i livet fulgt mine drømme passioneret, hvilket har givet mig muligheden for at se en stor del af verden og opleve forskellige kulturer, religioner og folk. Når jeg underviser, gør jeg det med hjertet – bevidst om, at viden er en essentiel del af livets formål, og at forståelse for verdens mangfoldige historie og kultur er en del af livets dannelse.
Vidensdeling og læring er for mig mere end undervisning – det er en dannelsesrejse, hvor lærer og elev gavner hinanden; hvor begge udvikler sig og lærer livet og verden at kende på nye måder.
Min positive indstilling til livet og mennesker præger min undervisningsstil, samtidig med at jeg har et seriøst og forventningsfuldt fokus på elevens mål og behov.