Hej, mit navn er Mikkel, jeg har studeret bioteknologi og idræt på gymnasieniveau, og jeg glæder mig til at hjælpe dig.
Jeg foretrækker at undervise/hjælpe ved at give min elev lyst til at lære emnet eller udføre opgaven. Dette har jeg før gjort ved brug af disse tre principper:
1. Undervisning med entusiasme. Undervisere, der er entusiastiske omkring, hvad de underviser i, lærer bare bedre fra sig.
2. Lad eleven løse opgaven. Jeg er her for at hjælpe, om ikke andet stille vejledende spørgsmål. En elev har langt større tilfredsstillelse ved at løse en opgave, hvis eleven har gjort det selv.
3. ""Belønning"" efter arbejde. En belønning kan være noget så simpelt som et anerkendende ""Godt gået!"" En belønning, jeg finder effektiv, er at udføre en ufaglig aktivitet med eleven ved større milesten.
Dette er, hvordan jeg også har tænkt mig at undervise dig.
Min erfaring med ADHD kommer fra min lillebror der er diagnosticeret, og som jeg har hjulpet gentagne gange med hans faglige problemer. Specifikt matematik, har vi brugt lang tid gennem årene.
Glæder mig til at møde dig.