Skal jeg være din nye lektiehjælper?
Som underviser er jeg tålmodig, forstående og kreativ. Jeg bestræber mig på at gøre tingene i et tempo, hvor eleven føler, at han/hun kan være med og har plads til at sige fra, når noget bliver svært eller frustrerende. Jeg ønsker at inddrage elevens egne interesser i undervisningen eller bruge disse som pauser eller belønninger for udført arbejde. Er eleven f.eks. glad for fodbold, så tager vi 10 minutters fodboldkamp, når vi har opnået et af vores delmål.
Jeg har derudover god erfaring med at benytte det kreative og håndgribelige i min undervisning. Her ynder jeg f.eks. at visualisere opgaver med tegninger eller genstande, der for mange kan gøre det faglige lettere at forstå. For at nævne et par eksempler har jeg engang lavet en Pixi-bog om 1. Verdenskrig samt skrevet en matematik-sang om formler, som gerne skulle gøre dem lettere at huske.
Jeg forsøger altid at sætte mig ind i mine elevers interesser. Dette gør jeg dels for forhåbentlig at kunne bruge det i undervisningen, dels for at skabe en god relation til eleven. Derudover er min erfaring, at en god relation bunder i gensidig respekt samt en anerkendelse af det, der er svært for eleven. Jeg kan godt forstå, at man kan være vred og ked af det over det faglige og synes, at det er det værste i hele verden, og som underviser er jeg i stand til at anerkende den frustration og derudfra forsøge at få det bedste ud af det. At kunne balancere det sure og det søde er en vigtig egenskab, når man skal danne en god relation.
Jeg er en god underviser, fordi jeg har masser af erfaring. Jeg arbejder på en folkeskole som lærervikar og i en SFO som pædagogmedhjælper. Dette har jeg gjort i snart seks år. Her er jeg stødt på mange forskellige udfordringer, der har gjort mig bedre til mit arbejde, både inden for det faglige og i forhold til pædagogikken. Jeg har haft flere forløb med elever, der stod med forskellige sociale og faglige udfordringer. Disse forløb har givet mig særlig erfaring med udadreagerende børn, børn med autisme og særligt børn med ADHD. ADHD er en diagnose, jeg har meget erfaring med og kendskab til, da jeg selv har diagnosen tæt inde på livet.
Foruden mit arbejde på en folkeskole er jeg uddannet børneidrætsinstruktør og har været fodboldtræner for børn. Dette har givet mig særlig erfaring med fysisk indlæring; hvordan bruger børn deres kroppe bedst set i en indlæringssammenhæng. Derudover har det givet mig erfaring med, hvordan man skaber en plan og et overblik og får det videreformidlet, så børn/elever også forstår det.
Jeg er lektiehjælper hos GoTutor, fordi jeg nyder at lære fra mig og formidle information på nye måder til nye hjerner. Jeg er enormt glad for at arbejde med børn og unge. Samvær med dem giver mig energi i hverdagen og et smil på læben. Især når man ved, at man gør en forskel og hjælper dem med noget, der er svært. Derudover er jeg lektiehjælper, fordi jeg ville ønske, jeg havde haft en lektiehjælper, da jeg gik i folkeskolen og gymnasiet. Det havde uden tvivl gjort min skolegang lettere. Så hvis jeg kan hjælpe dig, vil jeg hellere end gerne det!
Dertil bør også nævnes, at jeg læser Nordisk sprog og litteratur (dansk) og Religionsvidenskab på Aarhus Universitet. Denne uddannelse skal forhåbentlig ende ud i, at jeg en dag kan kalde mig gymnasielærer. Undervisning og videreformidling er en passion, jeg har. Det er både det, jeg arbejder med, og det jeg uddannet mig indenfor. Derfor er jeg lektiehjælper.
Som person er jeg udadvendt og initiativrig. Jeg nyder at sætte gang i ting og få ting til at ske. Jeg er meget ihærdig og arbejdsom, og har jeg først sat mig noget for, så skal det gennemføres. Derudover er jeg meget kreativ. Jeg tegner, maler, hækler, synger og spiller klaver. Jeg er også meget glad for sport, hvor jeg har dyrket meget gymnastik, håndbold og især fodbold. Dette håber jeg at kunne inddrage i mit job som lektiehjælper.
Jeg ser frem til at møde dig!