Hej og velkommen til min underviserprofil!
Mit navn er Nicolai, og jeg er lige nu på mit 2. sabbatår efter at have færdiggjort gymnasiet i sommeren 2023, hvor jeg havde samfundsfag og matematik på A-niveau. Efter gymnasiet har jeg desuden taget fagene Fysik A, Kemi B og Filosofi B. I min fritid spiller jeg lidt basketball, træner i fitnesscenteret, læser bøger, lærer fransk og hygger mig med mine venner. Mine interesser er b.la. filosofi, litteratur og musik.
I folkeskolen klarede jeg mig rigtig godt, men da jeg startede i gymnasiet, var jeg skoletræt og blev overvældet af det nye forventningspres, man oplever der. Jeg mistede interessen og begyndte at tvivle på mine evner og sakke bagud. Men på et tidspunkt indså jeg, at jeg måtte tage mig sammen. Jeg fik langsomt interessen tilbage, og jeg lavede en næsten 180 graders vending. Mine lærere blev overraskede over denne udvikling, og jeg blev flere gange anklaget for at snyde, fordi de ikke kunne tro på, at jeg havde forbedret mig så meget.
Min tid i gymnasiet har gjort, at jeg har meget forståelse og sympati for de udfordringer, man kan gå igennem i skolen. Jeg har selv oplevet følelsen af frustration og afmagt ved ikke at kunne leve op til lærernes forventninger. Men til sidst fik jeg forbedret mig til et punkt, hvor jeg kunne møde i skole hver dag glad, nysgerrig og selvsikker. Derfor er mit mål nu at kunne hjælpe andre med at opnå det samme.
Jeg har en del erfaring med at undervise. Udover at hjælpe venner, søskende og klassekammerater i skolen har jeg også arbejdet ca. 10 måneder på en folkeskole. Dér har jeg arbejdet som pædagogmedhjælper, vikar og støttelærer. Min favorit af disse tre var helt klart støttelærer, og det er også en af årsagerne til, at jeg har valgt at blive tutor. Som støttelærer har jeg arbejdet med 2 elever fra henholdsvis 8.- og 4.klasse, hvoraf den ene havde ordblindhed og den anden autisme.
Som underviser er jeg tålmodig og justerer mig efter den enkelte elevs behov og evner. Hvis der er noget, der ikke giver mening eller er for svært/let, så prøver vi noget andet. Det er vigtigt for mig, at mine elever bliver ordentligt udfordret og ikke keder sig.
Jeg ser frem til at møde dig!